Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ali Tomak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Galitz, Wilbert O. (2007). The Essential Guide to User Interface Design: An Introduction to GUI Design, Wiley publishing, USA. 2) Stone, Debbie; Jarrett, Caroline; Woodroffe, Mark; Minocha, Shailey. (2005). User Interface Design and Evaluation, Morgan Kaufman Publishers, USA. 3) Keş, Yusuf. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarımı, Hiperlink Yayınları: 8, İstanbul 4) Malewizc, M., Malewizc, D. (2020). Designing User Interfaces, Tropical House Mix. 5) McKay, E., (2013). UI is Communication, Morgan Kaufmann Publisher 6) Wathan, A., Schoger, S. (2019). Refactoring UI, Adam Wathan & Steve Schoger Publisher 7) Cooper, A., Reinmann, R., Cronin, D. (2014). About Face: The Essentials of Interaction Design, Wiley Publ. 8) Pannafino, J. (2012). Interdisciplinary Interaction Design: A Visual Guide to Basic Theories, Models and Ideas for Thinking and Designing for Interactive Web Design and Digital Device Experiences, 9) Lal, R. (2013). Digital Design Essentials: 100 Ways to Design Better Desktop, Web, and Mobile Interfaces, Rockport Publishers.

Dersin İçeriği

Bu derste manuel ve dijital endüstriyel ürünlerin kullanıcı merkezli arayüz tasarımı ilkelerinin bilinmesi, alana özgü arayüz tasarımı bileşenlerinden olan erişilebilirlik, arayüz içi dolaşım, tipografik öğelerin okunabilirliği ve arayüzün kullanılabilirliğine ilişkin bilgilerin edinilmesi; etkileşimli arayüz tasarımı kuramsal bilgi ve yöntemlerinin projeler eşliğinde gerçekleştirilerek deneyim kazandırılması anlatılır.

Dersin Amacı

Bu derste manuel ve dijital endüstriyel ürünlerin kullanıcı merkezli arayüz tasarımı ilkelerinin bilinmesi, alana özgü arayüz tasarımı bileşenlerinden olan erişilebilirlik, arayüz içi dolaşım, tipografik öğelerin okunabilirliği ve arayüzün kullanılabilirliğine ilişkin bilgilerin edinilmesi; etkileşimli arayüz tasarımı kuramsal bilgi ve yöntemlerinin projeler eşliğinde gerçekleştirilerek deneyim kazandırılması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, iletişim, iletişimin temel öğeleri ile ürün arayüz tasarımının tanımlanması ve kullanım alanlarına ilişkin açıklamalarda bulunulması, örnekler gösterilmesi, analitik değerlendirmeler yapılması.
2 Görsel algı fizyolojisi, duyusal algı ve algılama, görsel, görüntüsel kavramlarının görsel iletişim, görsel iletişim tasarımı ve ürün arayüz tasarımı ile ilişkilendirilerek kuramsal olarak açıklanması. Simge ve sembollerle iletişim hakkında bilgi verilmesi.
3 Göstergebilim, Gestalt kuramları, tasarım ilke ve öğeleri ile tipografik öğelerin ürün arayüz tasarımı ile ilişkilendirilip kuramsal olarak açıklanması.
4 Kullanılabilirlik, ürün kullanıcı ilişkisi, ürünün işlev durumunun kullanıcı tarafından algılanabilmesi, anlamlandırılabilmesi, öğrenilebilmesi ve kullanılabilmesi, kullanıcı etkileşimi, kullanılabilirliği belirleme ve değerlendirebilme.
5 Bilgisayar ortamında dijital endüstriyel ürün arayüz tasarımı gerçekleştirebilmek amacıyla ilgili yazılıma (Figma) teorik ve uygulamalı olarak başlanması.
6 Bilgisayar ortamında dijital endüstriyel ürün arayüz tasarımı gerçekleştirebilmek amacıyla ilgili yazılıma (Figma) teorik ve uygulamalı olarak devam edilmesi.
7 Bilgisayar ortamında dijital endüstriyel ürün arayüz tasarımı gerçekleştirebilmek amacıyla ilgili yazılıma (Figma) teorik ve uygulamalı olarak devam edilmesi.
8 Bilgisayar ortamında dijital endüstriyel ürün arayüz tasarımı gerçekleştirebilmek amacıyla ilgili yazılıma (Figma) teorik ve uygulamalı olarak tamamlanması.
9 Proje kapsamında belirlenen bir kuruluşa, hizmete ya da markaya yönelik dijital bir endüstriyel ürün için (örn. Kiosk, bankamatik cihazları, fırın, çamaşır/bulaşık makinesi vb.) arayüz tasarımları uygulamalarına başlanması.
10 Ara sınav
11 Proje kapsamında belirlenen bir kuruluşa ya da markaya yönelik dijital bir endüstriyel ürün için (örn. Kiosk, bankamatik cihazları, fırın, çamaşır/bulaşık makinesi vb.) arayüz tasarımları uygulamalarına devam edilmesi.
12 Proje kapsamında belirlenen bir kuruluşa ya da markaya yönelik dijital bir endüstriyel ürün için (örn. Kiosk, bankamatik cihazları, fırın, çamaşır/bulaşık makinesi vb.) arayüz tasarımları uygulamalarına devam edilmesi.
13 Proje kapsamında belirlenen bir kuruluşa ya da markaya yönelik dijital bir endüstriyel ürün için (örn. Kiosk, bankamatik cihazları, fırın, çamaşır/bulaşık makinesi vb.) arayüz tasarımları uygulamalarına devam edilmesi.
14 Proje kapsamında belirlenen bir kuruluşa ya da markaya yönelik dijital bir endüstriyel ürün için (örn. Kiosk, bankamatik cihazları, fırın, çamaşır/bulaşık makinesi vb.) arayüz tasarımları uygulamalarının tamamlanması, tasarımların kullanıcı etkileşimi, işlevselliği açısından değerlendirilmesi ve dönem sonu değerlendirmesi.