Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Fatma Nur Gökdeniz Zeynali *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam, Yorum Sanat, İstanbul 2009. Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Tevfik Fikret Uçar, İletişim ve Grafik Tasarım. Giles Calver, What is Packaging Design, Rotovision, Switzerland 2004. 50 Trade Secrets Great Design Packaging, Quintet Publishing, London 2002. Dave Saunders, 20th Century Advertising, Carlton Books London, 1999. Yuji Tokuda, Advertising Graphics with Impact. Adrian Mackay, The practice advertising, Elsevier Butterworth-Heinemann England 2005. Charlotte-Peter Fiell, Graphic Design for the 21st Century, Taschen, Italy 2003. Joan Gibbons, Art and Advertising, I.B.Tauris, London 2005. Lazar Dizamic, No Copy Advertising, Rotovision , Switzerland 2001. A Matter Of Design It is a matter of Identity, Index Book, Barcelona 2004.

Dersin İçeriği

Ambalajın işlevleri. Ambalaj ve materyal. Üründe düz anlam ve yan anlam boyutları. Ürünü ve markayı konumlandırma. Ambalaj analizleri. Tasarımında problem saptanan bir ambalajın yeniden ambalaj tasarımı.

Dersin Amacı

Öğrencilere ambalaj tasarımının özgerekleri, niteliği, günümüz uygulamaları, yönelimleri hakkında bilgi vererek günümüz ve gelecekte ambalaj tasarımının tasarım problemlerine yönelik çözümler üretebilecek birikim sağlamayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ambalajlama, ambalajın fonksiyonları hakkında bilgilendirmeler. Ambalajlama, ambalajın fonksiyonları hakkında uygulamalar.
2 Ambalaj tasarımında tarihsel perspektif. Ambalaj tarihinden uygulamalar üzerine araştırma.
3 Pazarlamada ambalajın yeri, bir satış aracı olarak ambalaj.
4 Pazarlamada global ve glokal kavramları. Ambalajın sattırma stratejileri.
5 Marka kimliği yaratma, ürünü konumlandırma, farklılaştırmayla ilgili çözümlemeler.
6 Ambalaj çözümleme çalışmalarına devam edilmesi ve eleştirel yaklaşımlar geliştirilmesi.
7 Kullanılmakta olan bir ambalaj üzerinden problem saptamaları.
8 Ambalaj tasarımında sürdürülebilirlik kavramı.
9 Ara Sınav.
10 Belirlenen tasarım problemi üzerine proje geliştirilmesi. Proje brifi verilmesi.
11 Tasarım konseptlerinin değerlendirilmesi.
12 Dinamiklerinin öğrenciler tarafından belirleneceği özgün bir proje hazırlanması.
13 Projelerin kritik edilmesi.
14 Genel değerlendirme.
15 Ambalaj tasarımı üzerine sektörden söyleşi.
16 Final sınavı.