Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Ekmekçioğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• W.J.T. Mitchell, THE LANGUAGE OF IMAGES, The University of Chicago Press, Chicago-London 1980. • Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002. • Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004.

Dersin İçeriği

Görsel Kültür Eğitimi dersi, kültür kavramının sol tarafına yerleştirilen yeni olguların ve içeriklerin niteliğine katkı sunan iletişim teknolojileri, multi medya teknolojileri, medya eğitimi, görsel okuryazarlık eğitimi, tekno kültür eğitimi gibi içerikleri işleme amacındadır.

Dersin Amacı

Sanatın görsel olma yetkisini elinden alan ve sanatın tahtına oturan iletişim ve etkileşimin tamamen görsel kılındığı bir çağın içinde olarak ve görselliğin kültür olma sürecini yaşayanlar olarak, sanat eğitiminin bu yeni kapsamının incelenmesi, bu dersin amacını ortaya koymaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Kültürün tanımını yapabilmek
2 Sanatın görselliği hakkında bilgi sahibi olmak
3 Sanat, kültür bileşkesinde görsel kültürü konumlandırmak
4 Görsel kültür yönsemeleri hakkında analiz yapabilmek
5 Çağdaş iletişim teknolojileri ve görsel kültür
6 Çağdaş medya teknolojileri ve görsel kültür
7 Çoklu ortam ortamları ve pedagojik nedenler
8 Tekno-kültür ile sanat eğitimi arasındaki ilişki
9 Ara sınav
10 Çoklu okuryazarlıklar ve görsel kültür ilişkisi
11 Çağdaş sanat eğitiminin dönüşümü için kültürel gerekçeler
12 Yeni kültürel ekolojiler ve görsel kültür
13 Postmodernist sanat eğitimi ve görsel kültür eğitimi
14 Sanat eğitiminde gelecek profilleri ve görsel kültür eğitimi
15 Genel değerlendirme
16 Genel değerlendirme