Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Ekmekçioğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders, etkileşimli dil öğretimi yöntemleri ile yürütülür. Öğrenciler konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik grup çalışmaları, rol yapma, eşli diyalog, dinleme-metin eşleştirme gibi etkinliklerle derse aktif katılım gösterirler. Oyunlaştırma ve dijital uygulamalardan da destek alınır.

Dersin İçeriği

Alfabeden başlayarak temel selamlaşma kalıpları, kişisel tanıtım, günlük ifadeler, sayı, zaman, gün, ay bilgileri, basit fiil çekimleri, temel dil bilgisi kuralları, kısa diyaloglar ve kültürel içerikler. Basit metin okuma, yazma ve dinleme çalışmaları ile desteklenir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin temel İtalyanca dil bilgisi, kelime dağarcığı ve iletişim becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, günlük konuşmalarda kendilerini ifade edebilme, temel okuma ve yazma becerileri geliştirme, İtalyan kültürüne dair farkındalık kazanma konularında yetkinlik elde ederler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanmaBENUENUTİ
2 Sanat ve tasarım kavramlarına dair temel bilgiye sahip olmaPresentarsi Salutare Presentare qualcuno Chiedere la citta’ di provenienza e la nazionalita’
3 Sanat, tasarım, seramik ve cam alanına yönelik sahip olduğu bilgileri uygulamaPresentarsi Salutare Presentare qualcuno Chiedere la citta’ di provenienza e la nazionalita’
4 İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirerek kullanabilme becerisiIl presente indicativo del verbo avere Il presente indicativo del verbo stare. Il plurale dei nomi e degli aggettivi Gli articoli determinativi
5 Sanat/tasarım alanında sorgulayıcı bakış açısını içerecek şekilde ileri düzey kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahip olmaIl presente indicativo del verbo avere Il presente indicativo del verbo stare. Il plurale dei nomi e degli aggettivi Gli articoli determinativi
6 Ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından izleme, teknolojik ilerlemeyi takip etme, yenilikleri ve teknikleri öğrenme, kullanabilme, değiştirme ve katkıda bulunma yetisi geliştirmeChiedere e dire cos’e’ Chiedere e dire cosa c’e’ Chiedere e dire cosa insegna un professore Chiedere e dire cosa si studia
7 Sosyal, toplumsal ve evrensel anlamda yaşadığı çevre ile ilgili duyarlılığa sahip, sanat ve tasarım alanında bu duyarlılığı sorunsallaştırabilme becerisiIl presente indicativo della seconda e terza coniugazione Gli articoli indeterminativi C’e’/ci sono I demonstrativi
8 Üretim sürecinde iş organizasyonu, proje ve takibinde birimler arası eş zamanlı çalışma prensiplerini ve zaman yönetimini sağlamaIl presente indicativo della seconda e terza coniugazione Gli articoli indeterminativi C’e’/ci sono I demonstrativi
9 ara sınav
10 Yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci içinde teori ve pratik becerilerini artırmaChiedere e dire di chi e’ un oggetto Descrivere l’aspetto fisico e il carattere di ına persona
11 Disiplinler arası ortak çalışma yürütme, bireysel ve ekip çalışması içinde yaratıcı, üretken olma ve uyum sağlayabilmeIl presente indicativo dei verbi in –care e –gare Il presente indicativo dei verbi della terza coniugazione in –isc Il presente indicativo del verbo fare Gli aggettivi e pronomi possessivi
12 Sosyal ilişkilerinde güçlü, etkin iletişim kurma ve kendini doğru ifade edebilmeChiedere e dire l’ora Chiedere e dire a che ora si fanno delle azioni Chiedere e dire dove si va
13 Nitelikli araştırma, analiz, değerlendirme ve yorumlamaCOMUNİCAZİANE
14 Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmeParlare della propria famiglia e della propria casa Chiedere e dire cosa sta facendo una persona Chiedere e dire dove sono le persone e gli oggetti dentro e fuori casa Chiedere e dire da che luogo provengono le persone
15 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme.Progetti
16 final haftası final sınavı