Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Ali Tomak *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Kagan, M. (2008). Estetik ve sanat notlar. (A. Çalışlar, çev.). İzmir: Karakalem Kitabevi. 2. Tunalı, İ. (1989). Estetik. İstanbul: Remzi Kitabevi. 3. Croce, B. (1989). Estetik (İfade bilimi ve genel linguistik olarak). İstanbul: Remzi Kitabevi.

Dersin İçeriği

Medya ve Kültürel dönüşüm ilişkisi. Teknolojik değişimler ve adaptasyon birliği. Yeni medya ve kitle kültürü, tüketim kültürü, kültür endüstrisi. Medya ve günlük yaşamda yeni standartlar ve alışkanlıklar. Sanatın medyası. Medyanın sanatı. Reklam endüstrisi ve sanat.

Dersin Amacı

Medya dersinde; 1950’lerden itibaren medya ile sanat arasındaki ilginin giderek büyümesi, medya üretimlerinin sanata dönüşmesi ve sanat üretimlerinin medyatik kılınması süreçlerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır. Reklam endüstrisi ve tüketim estetiğinin medya ve sanat eksenli süreçler olarak tahlil edilmesi; Yeni medyanın ve medya teknolojilerinin sanata doğrudan müdahaleleri; yaratıcılık ve medyanın arasındaki yeni bağlar ve tartışmaların gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Medyanın tanımı ve gelişim süreçleri
2 Teknolojik değişimler ve adaptasyon birliği
3 Medya ve günlük yaşamda yeni standartlar ve alışkanlıklar
4 Medya teknolojileri ve kültürel değişimlere etkisi
5 Sanat üretimlerinin medyatik kılınması ve sanat piyasası
6 Sanatın medyası (Sanat araçları)
7 Medyanın sanatı (reklam)
8 Medya üretimlerinin sanata dönüşmesi
9 Ara Sınav.
10 Reklam endüstrisi ve tüketim estetiği
11 Reklam endüstrisi ve sanat
12 Sanatta araç olarak kullanılan medya (video sanatı, posta sanatı)
13 Postmodern kültür ve medya
14 Postmodern sanat ve medya
15 Genel değerlendirme
16 Final sınavı