Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Ekmekçioğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders slaytları, akademik makaleler, tartışma metinleri

Dersin İçeriği

Bilgi nedir? Bilginin kaynağı, bilgi ve inanç ayrımı, doğru bilgi ölçütleri, akılcılık ve deneycilik, septisizm, doğruluk teorileri (uygunluk, tutarlılık, pragmatik), Descartes, Locke, Hume, Kant gibi filozofların bilgi anlayışları; çağdaş epistemolojide temel problemler.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin bilgi kavramını felsefi açıdan sorgulamalarını sağlamak, bilginin kaynağı, doğruluğu ve sınırları üzerine temel felsefi soruları tartışmalarına imkân tanımaktır. Öğrenciler, klasik ve çağdaş epistemoloji yaklaşımlarını tanıyarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirirler.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Felsefede bilginin yeri ve önemi.
2 İnanç, doğruluk, gerekçe, bilgi türleri.
3 Descartes, Locke, Hume’un bilgi anlayışı.
4 Antik ve modern septisizm.
5 Sezgi, deneyim, akıl yürütme.
6 Temel doğruluk kuramlarının karşılaştırılması
7 Temel doğruluk kuramlarının karşılaştırılması
8 Deney-öncesi ve deney-sonrası bilgiler.
9 Ara Sınav
10 Bilgiye erişimin sınırları ve koşullar
11 Bilgiye erişimin sınırları ve koşullar
12 “Gerekçelendirilmiş doğru inanç” yeterli mi?
13 Epistemik güven ve bağlamsalcı yaklaşımlar.
14 Foucault, Lyotard ve bilgi eleştirisi.
15 Kavramların tekrarı, kısa sunum ve metin analizleri.
16 Final Sınavı