Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Deniz Ekmekçioğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. W.J.T. Mitchell, THE LANGUAGE OF IMAGES, The University of Chicago Press, Chicago-London 1980. 2. Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002. 3. Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004.

Dersin İçeriği

Eleştirel Sanat Pedagojisi dersi, Sanat eserlerini genel anlamda geleneksel ve çağdaş olarak tasnif etmek özel anlamda ise akım, anlayış ve üslup olarak tasnif etmek; sanat tasniflerinin ve kategorik ele alışların genel niteliklerini incelemek; sanatsal üretim ve tüketim bağlamlarını kuramsal bileşkelerde görebilmek; sanat, sanatçı ve izleyici arasındaki diyaloğun estetik ve diğer gerekçelerini belirlemek; okur-yazarlık (literacy) süreçlerinin değerlendirmesini gerçekleştirmek; eser eleştirilerini bağlamlaştırmak; okuryazarlığı eleştirel pedagojinin yöntemleri olarak değerlendirmek; örnek eser çözümlemeleri gerçekleştirmek, ve bunları eleştirel bakış açısı ve eleştirel pedagojik kapsamlar dahilinde incelemek, bu dersin içerikleri olarak sunulabilir.

Dersin Amacı

Eleştirel sanat Pedagojisi dersi, sanat eğitiminin çağdaş örneklemlerinden biri olarak geleneksel anlamda estetik, sanat eleştirisi, sanat sosyolojisi vs. gibi birbirleriyle ilintili derslerin müşterek yapılarını bir araya getirerek, özellikle çağdaş sanat süreçlerinde değişken ve dinamik bağlamlarda izlemeyi, incelemeyi, çözümlemeyi, değerlendirmeyi, kişisel bakış açılarında içselleştirmeyi ve eleştirel yöntemler ile irdelemeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sanat eserinin ontolojik gerekçeleri
2 Geleneksel sanat eserlerini tasnif ve tarif etmek
3 Çağdaş sanat eserlerini tarif ve tasnif etmek
4 Sanat eleştirisinin geleneksel yöntemlerinin incelenmesi
5 Sanat eğitimi ile eleştirel pedagojiyi birleştirme
6 Genel okur-yazarlık ve okuryazarlık örnekleri ile eleştirel pedagojiyi değerlendirme
7 Çok kültürcü sanat eğitimi ile eleştirel pedagoji ilişkisi
8 Çok kültürlü sanat eğitimi ve eleştirel pedagoji ilişkisi.
9 Ara sınav.
10 Çağdaş eğitim sistemleri, neoliberal eğitim sistemi ve eleştirel pedagoji ilişkisi
11 Eleştirel sanat eğitimi için gerekçeler
12 Eleştirel sanat eğitimi ve müfredat kapsamları
13 Çağdaş sanat eğitimi, postmodernist sanat eğitimi ve gelecekçi sanat eğitimi yönelimlerinde eleştirel sanat pedagojisi
14 Estetik ve eleştirel sanat pedagojisi
15 Genel değerlendirme
16 Genel değerlendirme