Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. W.J.T. Mitchell, THE LANGUAGE OF IMAGES, The University of Chicago Press, Chicago-London 1980.
2. Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002.
3. Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004.
Dersin İçeriği
Eleştirel Sanat Pedagojisi dersi, Sanat eserlerini genel anlamda geleneksel ve çağdaş olarak tasnif etmek özel anlamda ise akım, anlayış ve üslup olarak tasnif etmek; sanat tasniflerinin ve kategorik ele alışların genel niteliklerini incelemek; sanatsal üretim ve tüketim bağlamlarını kuramsal bileşkelerde görebilmek; sanat, sanatçı ve izleyici arasındaki diyaloğun estetik ve diğer gerekçelerini belirlemek; okur-yazarlık (literacy) süreçlerinin değerlendirmesini gerçekleştirmek; eser eleştirilerini bağlamlaştırmak; okuryazarlığı eleştirel pedagojinin yöntemleri olarak değerlendirmek; örnek eser çözümlemeleri gerçekleştirmek, ve bunları eleştirel bakış açısı ve eleştirel pedagojik kapsamlar dahilinde incelemek, bu dersin içerikleri olarak sunulabilir.
Dersin Amacı
Eleştirel sanat Pedagojisi dersi, sanat eğitiminin çağdaş örneklemlerinden biri olarak geleneksel anlamda estetik, sanat eleştirisi, sanat sosyolojisi vs. gibi birbirleriyle ilintili derslerin müşterek yapılarını bir araya getirerek, özellikle çağdaş sanat süreçlerinde değişken ve dinamik bağlamlarda izlemeyi, incelemeyi, çözümlemeyi, değerlendirmeyi, kişisel bakış açılarında içselleştirmeyi ve eleştirel yöntemler ile irdelemeyi amaçlamaktadır.