Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) AVERY, J., Kampanya Planlaması. (Çev.: Celil Oker), Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2005. 2) ODABAŞI, Y. & BARIŞ, G., Tüketici Davranışı. MediaCat Kitapları, İstanbul, 2002. 3) ODABAŞI, Y., Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. Sitem<br />Yayıncılık, İstanbul, 2009. 4) SEZER SARI, N., Açıkhava Reklamcılığı, Sınır Tanımayan Reklam Ortamı.<br />Beta Basım Yayım, İstanbul, 2009. 5) UZTUĞ, F., Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri. MediaCat<br Kitapları İstanbul, 2008. 6) AKSOY, A., ‘Yeni’ Reklamcılık. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005. 7) ARENS W.,A., & WEIGOLD, M., Contemporary Advertising. McGraw-Hill Companies, USA, 2008. 8) PRICKEN, M., Creative Advertising. Themes & Hudson Ltd., USA, 2002. 9) KOÇ, E., Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri. Seçkin Yayıncılık,<br />Ankara, 2013.
Dersin İçeriği
Ders, temel pazarlama prensipleriyle başlar, pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve planlanması süreçleri üzerinde durur. Tüketici davranışlarının analizi, marka yönetimi, pazarlama araştırmaları ve veri analizi konularıyla devam eder. Reklamcılık temelleri, reklam stratejileri ve dijital pazarlama alanındaki trendlerle ilgili kapsamlı bilgiler sunar. Sosyal medya pazarlaması, entegre pazarlama ile reklamın bütünleşimi ve reklam kampanyalarının planlanması ve değerlendirilmesi konuları da dersin içeriğini oluşturan unsurlar arasındadır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere pazarlama stratejilerinin temel prensiplerini ve reklamcılığın etkili uygulamalarını anlatarak, öğrencilerin ürün veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanması için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmalarını amaçlar. Ders, öğrencilere pazarlama stratejilerini oluşturma, reklam kampanyaları planlama, tüketici davranışlarını anlama ve marka yönetimi konularında temel yetkinlikler kazandırmayı hedefler. Ayrıca, öğrencilerin güncel pazarlama trendlerini takip etmeleri ve yaratıcı reklam stratejileri geliştirmeleri için teşvik eder.