Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Erkan Likos Prof. Dr. Ali Seylan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Bayraktar, Caner. (2015). CINEMA 4D, KODLAB yayınları. 2) McQuilkin, Kent. (2011). Cinema 4D: The Artist's Project Sourcebook, 3rd Edition, Focal Press. 3) D. K., Francis; Steven, Ching; Juroszek. (2010). Design Drawing, 2nd Edition Etabek, H. Deha. (2017). Cinema 4D By Maxon, Abaküs Kitap.

Dersin İçeriği

Bu derste, Cinema 4D`e Giriş, Cinema 4D Max arayüzü ve kullanıcı grafik ara yüzü, ekran kontrolleri ve kısayolları, obje oluşturma (Standart, Extented primitives, Shape), nesnelerle çalışma, nesne tipleri ve özellikleri, nesne seçim yöntemleri, gruplama, grup işlemleri, görünüm paneli ve kısayolları, transformasyonlar (Taşıma, Döndürme, Büyültme ve Küçültme), nesneleri kilitleme (Snap ve Grid), koordinat sistemleri (World, View, Screen, Grid), ileri transformasyon işlemleri (Hizalama, Aynalama, Çoğaltma) gösterilmektedir.

Dersin Amacı

Bu derste üç boyutluluk kavramlarını ve genel ilkelerini öğreterek dijital ortamda basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru olacak şekilde birtakım organik ve inorganik nesneler oluşturabilmek, endüstriyel ve mühendislik ürünlerini modelleyebilmek amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Literatür hazırlığı Cinema 4D`ye giriş. Diğer programlardan ayıran özellikler
2 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Cinema 4D arayüzü ve kullanıcı grafik ara yüzü, ekran kontrolleri ve kısayolları.
3 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Cinema 4D arayüzü ve kullanıcı grafik ara yüzü, ekran kontrolleri ve kısayolları.
4 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Obje oluşturma (Standart, Extented primitives, Shape).
5 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Nesnelerle çalışma, nesne tipleri ve özellikleri. Make Editable ve özellikleri
6 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Nesne seçim yöntemleri, gruplama, grup işlemleri.
7 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Görünüm paneli ve kısayolları.
8 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Transformasyonlar (Taşıma, Döndürme, Büyültme ve Küçültme).
9 Ara sınav
10 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Temel kaplamalar ve özellikleri. Hazır kaplamalar ve özellikleri.
11 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Gizmolar ve özellikleri. Işıklar ve özellikleri.
12 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme İleri Transformasyon işlemleri (Hizalama, Aynalama, Çoğaltma).
13 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Nesne değiştiriciler (Modifiers). Parametrik değiştiriciler. Birden çok objeden yeni objelerin oluşturulması (Compount object).
14 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme 3D objelere uygulanan değiştiriciler, diğer değiştiriciler ve uygulamaları. Malzemeler ve kaplamalar, nesnelere kaplama uygulamaları.
15 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme 3D objelere uygulanan değiştiriciler, diğer değiştiriciler ve uygulamaları. Malzemeler ve kaplamalar, nesnelere kaplama uygulamaları.
16 Dersin o haftaki konusu üzerine araştırma, inceleme Kameralar ve Özellikleri, Render uygulamaları. Ortam Ayarlamaları.