Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Kevser Yetim Prof. Dr. Ali Seylan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Kolektif, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları (2010). Fuar Standı ve Sergileme Tasarımları, İst. 2) Retail Graphics (2007). JGA, Rockport pub., USA 3) Hughes, Philiph. (2010). Exhibition Design, Laurence King Publishers, United Kingdom  4) İpek, Gülçin. (2002). Fuar Stand Tasarımı, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul,  5) Sohodol, Çisil.,  Göksel,  Ahmet Bülent. (2005). Stratejik Fuar Yönetimi, İstanbul,  Medi 6) Yu, Jasmin. (2011). Museum Display Design, Design Medya Pub.

Dersin İçeriği

This course includes showcase design and graphics, product stand designs, trade show stands and graphics, etc. includes exhibition graphic design applications. Students evaluate these study topics, which are not within the jurisdiction of a single field, with their context. They gain the competence to apply their theoretical, practical and methodological knowledge to new problem situations they encounter.

Dersin Amacı

Bu ders ile ticari ürünlerin kitlelerle etkileşiminde önemli bir rol oynayan sergileme faaliyetleri çerçevesinde öğrencilerin vitrin, ürün standı, fuar stantları, sergileme çözümleri mekânsal kurumsal kimlik uygulamaları gibi özellikle mekânla anlam kazanan 3 boyutlu alanlarda deneyim ve yetkinlik kazanması ve ayrıca öğrencilerin mesleki etkinlik alanlarının genişletilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Görsel iletişim tasarımının etkinlik alanları ve sınırları üzerine tartışma.
2 Vitrin tasarımı ve grafikleri gibi dış mekân sergileme grafiği uygulamaları hakkında bilgilendirmeler ve analizler yapılması.
3 Vitrin tasarımı ve grafikleri gibi dış mekân sergileme grafiği uygulamala projesine başlanması
4 Vitrin tasarımı ve grafikleri gibi dış mekân sergileme grafiği uygulama projesine devam edilmesi
5 Vitrin tasarımı ve grafikleri gibi dış mekân sergileme grafiği uygulama projesinin sonuçlandırılması.
6 Ürün stand tasarımı ve grafiklerinin örnek analizleri ve seçilen tasarım konuları üzerine değerlendirmeler.  
7 Ürün stand tasarımı projesine başlanması
8 Ürün stand tasarımı projesinin sonuçlandırılması.
9 Ara Sınav
10 Pazarlama ve tanıtım faaliyetleri içerisinde fuar stand tasarımlarının önemleri ve fonksiyonları üzerine değerlendirmeler ve örnek analizleri.
11 Fuar stand tasarımı projesine başlanması.
12 Fuar stand tasarımı projesine devam edilmesi.
13 Fuar stand tasarımı projesine devam edilmesi.
14 Fuar stand tasarımı projesinin tamamlanması.
15 Dönem sonu dersin genel değerlendirilmesi