Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Hülya Demir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Light Science and Magic: An Introduction to Photographic Lighting" - Fil Hunter, Steven Biver, Paul Fuqua "Advertising Photography: A Straightforward Guide to a Complex Industry" - Lou Lesko Adobe Photoshop ve Lightroom yazılımları Çeşitli reklam fotoğrafçılığı portföyleri ve online kaynaklar

Dersin İçeriği

Fotoğrafçılık temelleri ve reklam fotoğrafçılığının önemi Işıklandırma teknikleri ve stüdyo aydınlatması Kompozisyon ve görsel düzenleme Renk teorisi ve renklerin reklamcılıktaki etkisi Ürün fotoğrafçılığı ve still life çekimler Moda ve portre fotoğrafçılığı reklamcılıkta kullanımı Dijital fotoğraf işleme ve düzenleme teknikleri Reklam kampanyaları için görsel hikaye anlatımı Reklam fotoğrafçılığında marka kimliği oluşturma

Dersin Amacı

Bu ders ile reklam fotoğrafçılığı, son yıllarda dijital teknolojilerin fotoğraf ile görüntüleme sektöründe yarattığı önemli ve hızlı gelişmeler sonucunda, ajanslar tarafından yaratıcı pazarlama stratejileri ile belirlenmiş olan düşüncelerin, konuların ve konseptlerin, içeriğine uygun olarak yaratıcı kurgulamasına, görüntülenmesine ve dijital ortamlarda çeşitli programlar kullanılarak manipüle edilip yeniden üretilmesine ilişkin teorik, teknik ve uygulamalı süreçlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dijital çağ, dijital kültür ve dijital sanat kavramları hakkında bilgi verilmesi, reklam, fotoğraf ve reklam fotoğrafı kavramlarına genel bir girişin yapılması.
2 Dijital fotoğraf teknolojisinin gelişimi ve fotoğrafa etkileri.
3 Reklamın kavramsal çerçevesi.
4 Reklamın kavramsal çerçevesi.
5 Reklamın görsel ve sözel bileşenlerinin grafik tasarım ile ilişkisinin incelenmesi.
6 Reklamın görsel ve sözel bileşenleri: Metin ve tipografinin reklam fotoğrafçılığında incelenmesi.
7 Reklamın görsel ve sözel bileşenleri: Slogan ve simge/sembollerinin reklam fotoğrafçılığında incelenmesi.
8 Reklamın görsel ve sözel bileşenleri: Fotoğrafta kompozisyon düzenleme teknikleri.
9 Reklam fotoğrafında yapım aşamaları ve çekim süreçlerinin planlanması.
10 ARA SINAV
11 Reklam fotoğrafında mesaj ve tasarım öğeleri.
12 Reklam fotoğrafçılığında aydınlatma ve ışık kullanımı.
13 Reklam fotoğrafçılığında kompozisyon öğeleri.
14 Reklam fotoğrafçılarının mesleki ortam ve çalışma koşulları.
15 Dijital teknolojideki gelişmelerin reklam fotoğrafçılığına yansımaları.
16 Dijital teknolojideki gelişmelerin reklam fotoğrafçılığına yansımaları.