Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Banes, Phil, Catherine Dixon, (2008). Signs: Lettering In The Environment, UK: Laurence King Publisher.
2. Chris Calori, Wayfinding and Signage Design.
3. Charlotte, Peter Fiell, (2003). Graphic Design for The 21st Century, Köln:Taschen Press.
4. Tufte, Edward, Visual Display of Quantitative Information.
5. Ferguson, George, (1961). Sign And Symbols In Christian Art, Oxford Üniversity Press.
6. Gordon, B., Gordon, M., 2002. Dijital Graphic Design, London: Cambridge, Thames and Hudson Ltd.
7. Grafik Tasarım Görsel İletişim Kültürü Dergisi, Sayı:28, 2009, İst.
8. Armstrong, Helen, Grafik Tasarım Kuramı.
9. Hübner, Abdullah, Pictograms Icons and Signs.
Dersin İçeriği
Bu ders, bilgi ve veri birikimlerini görünür kılacak, karmaşık bilgileri kolay anlaşılır bir şekilde belirli hedef kitleye yalın olarak aktarabilecek görselleştirmeler üzerine araştırmalar yapmayı, bilgi, fikir, görsellik ve planlama çalışmaları, çevresel grafik tasarım ve uygulamaları, piktogramlar, işaretler, simgeler, ve günümüz bilgi grafiklerinin kavratılarak uygulamalarının yapılmasını, sosyal medya ve infografik tasarımları, modern haritalar, transit ağları, trafik ve diğer kamu işaretleri, görsel yönlendirme, işaretleme ve bilgilendirme tasarımları, görsel iletişim kültürü ve kullanıcı odaklı bilgilendirme grafiği tasarım çalışmalarını içermektedir.
Dersin Amacı
Bu derste, bilgi ve veri birikimlerini görünür kılacak, karmaşık bilgileri kolay anlaşılır bir şekilde belirli hedef kitleye yalın olarak aktarabilecek görselleştirmeler üzerine araştırmalar yapmak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, bilgilendirme grafiği’nin tanımı ve özellikleri, sosyal medya ve infografik tasarımları, bilgi, fikir, görsellik ve planlama çalışmaları, çevresel grafik tasarım ve uygulamaları, piktogramlar, işaretler, simgeler, günümüz bilgi grafikleri, modern haritalar, transit ağları, trafik ve diğer kamu işaretleri, görsel yönlendirme, işaretleme ve bilgilendirme tasarımları, görsel iletişim kültürü ve kullanıcı odaklı tasarım çalışmalarının öğretilmesi ve uygulamalarının yapılması amaçlanmaktadır.