Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Fatma Nur Gökdeniz Zeynali *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) HESKETT, John. (2013). Tasarım, Kültür Kitaplığı 131, Dost Yayınevi. 2) TUNALI, İsmail. (2012). Tasarım Felsefesi, Tasarım Modelleri ve Endüstri Tasarımı, YEM Yayın, İstanbul. 3) Tasarımda Evrenselleşme 2. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı. (1996). İTÜ Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü, İstanbul. 4) Condrads, Ulrich. (1991). 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı, Ankara. 5) Doğan, Mehmet. (2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi, Anı Yayınları, Ankara. 6) Parsons, Glenn. (2016). The Philosophy of Design, Polity Press.

Dersin İçeriği

Bu derste görsel iletişim tasarım disiplini ile felsefe, ekonomi, teknoloji ve diğer bilim dalları ile arasındaki ilişki kurulabilmesini sağlamak; 21. yüzyıl boyunca gelişen tasarım felsefelerini irdelemek, öğrencinin tasarım ürününe ilişkin estetik ve işlevsel özelliklerini, onun yapım yöntemlerini, ilkelerini ve süreci sorgulamasını içermektedir.

Dersin Amacı

Bu derste görsel iletişim tasarım disiplini ile felsefe, ekonomi, teknoloji ve diğer bilim dalları ile arasındaki ilişki kurulabilmesini sağlamak; 21. yüzyıl boyunca gelişen tasarım felsefelerini irdelemek, öğrencinin tasarım ürününe ilişkin estetik ve işlevsel özelliklerini, onun yapım yöntemlerini, ilkelerini ve süreci sorgulamasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tasarım ve felsefe arasındaki ilişkinin tanımlanması.
2 Tasarım ve felsefe arasındaki ilişkinin tanımlanması.
3 Tasarım ve yaratma süreci arasındaki bağıntının açıklanması
4 Tasarım ve yaratma süreci arasındaki bağıntının açıklanması
5 Tasarım ürününde estetik değer ve estetik algının açıklanması
6 Tasarım ürününde estetik değer ve estetik algının açıklanması
7 Tasarım ürünü içeriği ile biçimi arasındaki bağıntının tanımlanması
8 Tasarım ürünü ile moda, popüler kavramları arasındaki bağıntının tanımlanması
9 Ara sınav
10 Tasarım ürünü ile empati arasındaki bağıntının oluşturulması
11 Tasarım ürünü ile empati arasındaki bağıntının oluşturulması
12 Modern tasarım ilkelerinin tasarım ürününde var olma gerekliliği
13 Modern tasarım ilkelerinin tasarım ürününde var olma gerekliliği
14 Tasarım ürününün işlevsel / iletişimsel olma özelliği ve göstergebilimsel yönü
15 Tasarım ürününün işlevsel / iletişimsel olma özelliği ve göstergebilimsel yönü
16 Dönem sonu değerlendirmesi