Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Elif Şenel Doç. Dr. Tamer Aslan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

• W.J.T. Mitchell, THE LANGUAGE OF IMAGES, The University of Chicago Press, Chicago-London 1980. • Jonathan E. Schroeder, VISUAL CONSUMPTION, Routledge, London-New York 2002. • Tony Schirato-Jen Webb, READING THE VISUAL, Allen and Unwin, Australia 2004. • Moissej Kagan, ESTETİK VE SANAT NOTLARI, (çev. Aziz Çalışlar), Karakalem Kitabevi, İzmir 2008. • İsmail Tunalı, ESTETİK, Remzi Kitabevi, İstanbul 1989. • Benedetto Croce, ESTETİK (ifade bilimi ve Genel Linguistik Olarak), Remzi Kitabevi, İstanbul 1989. • Gilbert Clark-Enra zimmerman, Teaching Talented Art Students, teacher Colloge Press, New York 2004.

Dersin İçeriği

Tüketim Estetiği dersi; meta estetiği, data estetiği, medya estetiği, tekno-estetik ve anti-estetik ekseninde çağdaş yaşam konforu ve konformizmi ile insani donanımların fiziki kapsamları üzerinde etkili estetik yeni ekolojileri, ders içerikleri olarak gündeme almaktadır.

Dersin Amacı

Genel estetik ve sanat estetiği kapsamlarının giderek dönüşüm yaşadığı günümüzde yeni yönelim ve tesirler ile hem epistemolojik hem de sosyolojik yeni belirlemelere maruz kalmıştır. Tüketim estetiği dersi, tüketim olgusunun motivasyonel ve yayılımsal tesir inşasının insani boyutları üzerine yeni yaklaşımlara da dinamik olan estetik içeriklerinin incelenmesi amacını gütmektedir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders içeriğine yönelik temel kavramların değerlendirilmesi
2 Bir disiplin olarak estetik ve sanat tarihinin tüketim estetiğiyle ilişkisinin kurulması
3 Estetik ve sanat tarihi çerçevesinde imge ve temsil biçimlerinin tarihsel süreci içerisinde geçirdiği değişimler...
4 Estetik ve sanat tarihi çerçevesinde imge ve temsil biçimlerinin tarihsel süreç içerisinde geçirdiği değişimler...
5 Estetiğin ideolojisi ve tüketim estetiği olgusunun ortaya çıkışı
6 Meta estetiği kavramı ve meta estetiği
7 Meta estetiği-tüketim estetiği ilişkisi bağlamında ürün reklamları
8 Bedenin tarihi ve tüketim kültürü-beden ilişkisi
9 ara sınav
10 Tüketim kültürü ve beden
11 Sanat olarak reklam
12 Seçilen reklam afişlerinin estetik tarihi, sanat tarihi, tüketim estetiği ve tüketim kültürü çerçevesinde öğrenciler tarafından çözümlenmesi
13 Seçilen reklam afişlerinin estetik tarihi, sanat tarihi, tüketim estetiği ve tüketim kültürü çerçevesinde öğrenciler tarafından çözümlenmesi
14 Enerji içecekleri, sigara, fast food, gazlı içecekler, alkollü içecekler vb. insan sağlığına zararlı ürünlere ilişkin "karşı estetik" reklam afişi ya da filmi üretimi...