Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Berire Sena Baldemir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Body, R., & McAllister, L. (2009). Ethics in Speech and Language Therapy. Chichester, UK: Wiley-Blackwell. Irwin, D. L., Pannbacker, M., Powell, T.W., Vekovius, G.T. (2007). Ethics for Speech-Language Pathologists and Audiologists: An Illustrative Casebook. Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning.<br /> Schiavetti, N., Metz, D. E., & Orlikoff, R. F. (2011). Evaluating research in communicative disorders. Upper Saddle River, NJ: Pearson. Nelson, L. (2013). Research in communication sciences and disorders: Methods for systematic inquiry. San Diego, CA: Plural Pub. Araştırma makaleleri

Dersin İçeriği

Yüz yüze

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, dil ve konuşma terapisi alanında düzenlenen bilimsel araştırmalara dair hipotez kurma, verileri toplama, çözümleme, yorumlama ve araştırmanın raporlaştırılmasına ilişkin bilgi kazandırmaktır. Ayrıca öğrencilere, çeşitli klinik ve akademik ortamlarda çalışmaları için gerekli olan tıbbi, mesleki ve bilimsel etik konularına ilişkin bilgi kazandırmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı, amaç ve öğrenme çıktıları Sağlık bilimlerinde araştırmanın önemi, araştırma basamaklarına giriş
2 Araştırma türleri: Gözlemsel araştırmalar (tanımlayıcı, analitik, kohort, vaka-kontrol, kesitsel)
3 Araştırma türleri: Deneysel araştırmalar (randomize kontrollü, yarı deneysel, klinik çalışmalar)
4 Uygulama: Araştırma türlerine göre makale analizi ve sınıf tartışması
5 Araştırma konusunun seçimi Literatür tarama yöntemleri (PubMed, Google Scholar, Cochrane, vb.)
6 Araştırmanın amacı, araştırma sorusu ve hipotezlerin oluşturulması
7 Anakütle, evren ve örneklem Örneklem büyüklüğünün hesaplanması, örnekleme yöntemleri
8 Veri toplama yöntemleri (anket, gözlem, biyolojik ölçümler) Anket formunun hazırlanması
9 Ara sınav
10 Veri Analizi
11 Bilimsel etik I: Etik kavramı, Helsinki Bildirgesi, etik kurul süreci Katılımcı hakları ve bilgilendirilmiş onam
12 Bilimsel etik II: Hayvan deneyleri ve 3R ilkesi Yayın etiği: intihal, yazar katkı kriterleri, çıkar çatışması
13 Etik ihlallerin vaka analizi Araştırmada hata kaynakları ve yanlılık türleri Yayın yanlılığı, raporlama hataları
14 Genel tekrar: Tüm araştırma sürecinin baştan sona gözden geçirilmesi
15 Final sınavı