Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Müberra Demir *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders notları<br /><br />Vicki A. Reed - An Introduction to Children with Language Disorders (2017, Pearson)<br /><br />Robert E. Owens Jr. - Language Disorders A Functional Approach to Assessment and Intervention in Children (2022, Plural Publishing Inc.)<br /><br />Rhea Paul Courtenay Norbury Carolyn Gosse - Language Disorders from Infancy through Adolescence Listening, Speaking, Reading, Writing, and Communicating (0, Elsevier) -<br /><br />Funda Acarlar , Özlem Diken (2023). Yetersizliği Olan Bireylerin Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi. Pegem

Dersin İçeriği

1. Normal dil gelişimi tanımını yapabilir.<br />2. Gelişimsel dil problemlerinin türlerini bilir.<br />3. Dil bozukluklarını objektif ve subjektif değerlendirir.<br />4. Dil bozukluklarının terapi tekniklerini bilir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, gelişimsel ve edinilmiş iletişim bozukluklarını tanımlamak, iletişim bozukluklarının objektif ve subjektif değerlendirmesini ve iletişim bozukluklarında terapi tekniklerini öğrenmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çocukluk Çağı Dil Bozukluklarına Giriş
2 Dil Gelişiminin Temel İlkeleri
3 Müdahale Planı Oluşturma I
4 Müdahale Planı Oluşturma II
5 Bireysel Terapi Yöntemleri
6 Grup Terapisi Yöntemleri
7 Klinik Vaka Analizi I
8 ARA SINAV
9 Klinik Vaka Analizi II
10 Öğrenci Sunumları
11 Değerlendirme Araçları I
12 Değerlendirme Araçları II
13 Güncel Kanıta Dayalı Terapi Yöntemleri I
14 Güncel Kanıta Dayalı Terapi Yöntemleri II
15 GENEL DEĞERLENDİRME