1 |
Motor konuşma bozukluklarına giriş |
Motor konuşma bozukluklarına giriş |
|
|
2 |
Konuşmanın nöroanatomisi ve fizyolojisi (korteks, beyin sapı, kraniyal sinirler, motor kontrol) |
Konuşma organlarının palpasyonu ve hareket gözlemi |
|
|
3 |
Dizartri türleri (spastik, flaksid, hipokinetik, hiperkientik, ataksik, miks) |
Ses/video örnekleri üzerinden dizartri tiplerini tanıma |
|
|
4 |
Apraksi: Tanım, nedenler, klinik özellikler |
Apraksi vaka örnekleri, tipik hata analizleri |
|
|
5 |
Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme araçları |
Örnek değerlendirme formlarının doldurulması, vaka üzerinden uygulama |
|
|
6 |
Klinik gözlem, anamnez alma ve konuşma örneği toplama |
Öğrencilerin birbirinden konuşma örneği alıp analiz etmesi |
|
|
7 |
Terapi yaklaşımlarına giriş (davranışsal, kompensatuvar, cihaz destekli, farmakolojik destekler) |
Basit kompensatuvar tekniklerin (konuşma hızı yavaşlatma, solunum desteği) uygulanması |
|
|
8 |
Vize sınavı |
|
|
|
9 |
Dizartri terapisi – solunum, fonasyon ve rezonans çalışmaları |
Diyafram nefesi egzersizleri, fonasyon güçlendirme çalışmaları |
|
|
10 |
Artikülasyon terapisi – hedef ses çalışmaları, prosodi düzenlemeleri |
Artikülasyon egzersizleri, ritim ve vurgu çalışmaları |
|
|
11 |
Apraksi terapisi – motor planlama temelli yaklaşımlar (Rosenbek, Melodik İntonasyon Terapisi vb.) |
Basit motor planlama egzersizleri, MIT örnekleri |
|
|
12 |
İleri terapi teknikleri (biofeedback, bilgisayar destekli uygulamalar vb.) |
temel uygulama denemeleri, yazılım örnekleriyle çalışma |
|
|
13 |
Özel hasta gruplarında terapi (inme, Parkinson, ALS, çocukluk apraksisi) |
Grup çalışmasıyla vaka analizleri, uygun terapi seçimi |
|
|
14 |
Terapi programı oluşturma, hasta ve aile eğitimi |
Öğrencilerin kendi hazırladığı terapi programını sunması |
|
|
15 |
Final sınavı |
|
|
|