Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Kübra İnan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Counseling Skills for Speech-Language Pathologists and Audiologists 2nd Editionby Lydia V. Flasher, Paul T Fogle, Singular Publishing, 2011.<br />Counseling in Communication Disorders: A Wellness Perspective 1st Editionby Audrey L. Holland (Author), Plural Publishing 2007.<br />Counseling Persons With Communication Disorders and Their Families 6th Editionby David M. Luterman (Author), Pro- ed, 2016<br />

Dersin İçeriği

Bu ders, dil ve konuşma bozukluklarını önleme, danışmanlık kavramları ve terimleri, danışmanlık modelleri, danışmanlık becerileri, danışmanların kişisel özellikleri, danışmanların teknik özellikleri, ailelere danışmanlık, etkili görüşme teknikleri, çocuğa danışmanlık, öğretmenlere danışmanlık konularını içermektedir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencinin, bilgi almak için etkili danışmanlık tekniklerini kullanması, iletişimi etkileyen fiziksel ve duygusal faktörleri tanımlaması, farklı durumların üstesinden gelmek için en uygun yaklaşımları seçmesi ve vakanın geçmişini göz önünde bulundurarak uygun değerlendirme ve müdahale materyallerini seçmesini sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş
2 Danışmanlık Kuramları
3 Terapötik İlişki ve İletişim
4 Danışmanlık Becerileri
5 Ailelerle Çalışmada Kullanılan Modeller
6 Ailelerle Çalışmada Kullanılan Modeller
7 Ailelerle Çalışmada Dil ve Konuşma Terapistlerinin Algısı
8 Ailelerle Çalışmada Dil ve Konuşma Terapistlerinin Algısı
9 ARa sınav
10 Pediatrik Müdahalelerde Ailelerin Algısı
11 Pediatrik Müdahalelerde Ailelerin Algısı
12 Tanılama ve Değerlendirme Sürecinde Ailelerle Çalışma
13 Tanılama ve Değerlendirme Sürecinde Ailelerle Çalışma
14 Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklarda Ailelerle Çalışma
15 Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklarda Ailelerle Çalışma