Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Sevda Yalçın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İsmet Mucuk (2006). Türkmen Kitabevi. İstanbul Remzi Altunışık, Ömer Torlak, Şuayip Özdemir (2012). Değişim Yayınları, İstanbul.

Dersin İçeriği

Pazarlamanın konusu ve kapsamı, Pazarlamayı etkileyen mikro ve makro çevre faktörleri, Pazar bölümlendirme kavramı, Pazarlamanın 4P'si, Uluslararası pazarlama.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlamanın temel kavramlarını öğreterek, bu kavramlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi, pazarlama yönetimi uygulamalarının işletme yönetiminde nasıl gerçekleştiğini göstermek ve örnek olaylar yardımı ile pazarlama yönetimi becerisinin kazandırılmasıdır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Pazarlamanın Kapsamı, konusu, önemi, Pazarlama anlayışının gelişimi
2 Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler
3 Stratejik pazarlama planlaması
4 Pazar Kavramı, türleri, pazar bölümlendirmesi ve hedef pazar seçimi
5 Endüstriyel Pazarlar
6 Ürün
7 Ara sınav
8 Fiyat
9 Tutundurma
10 Dağıtım
11 Marka
12 Hizmet Pazarlaması
13 Uluslararası pazarlama
14 Pazarlama bilgi sistemi
15 Final Sınavı