Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Koç, Erdoğan, (2012), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Odabaşı Yavuz ve Gülfidan Barış (2002) "Tüketici Davranışları", Mediacat Yayıncılık, İstanbul
Dersin İçeriği
Bu derste, tüketici davranışlarının tanımı, algılama, öğrenme, motivasyon, tutum, benlik ve kişilik, değerler, tüketicilerin satın alma karar süreci ve satın alma sonrası davranışlar işlenmektedir.
Dersin Amacı
İşletmeler pazarlama politikalarını belirlerken, tüketici davranışlarının ne kadar önemli olduğunun gösterilmesi, tüketicilerin ürün ve hizmetleri satın alması tüketmesi, elinden çıkarmasına kadar geçen sürecinin tespiti ayrıca öğrencilere, birer tüketici olarak haklarının ve satın alma deneyimlerinde bir sorunla karşılaştıklarında haklarını koruma yollarının öğretilmesi amaçlanmıştır.