Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Sevda Yalçın Öğr. Gör. Sevda Yalçın *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Koç, Erdoğan, (2012), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara. Odabaşı Yavuz ve Gülfidan Barış (2002) "Tüketici Davranışları", Mediacat Yayıncılık, İstanbul

Dersin İçeriği

Bu derste, tüketici davranışlarının tanımı, algılama, öğrenme, motivasyon, tutum, benlik ve kişilik, değerler, tüketicilerin satın alma karar süreci ve satın alma sonrası davranışlar işlenmektedir.

Dersin Amacı

İşletmeler pazarlama politikalarını belirlerken, tüketici davranışlarının ne kadar önemli olduğunun gösterilmesi, tüketicilerin ürün ve hizmetleri satın alması tüketmesi, elinden çıkarmasına kadar geçen sürecinin tespiti ayrıca öğrencilere, birer tüketici olarak haklarının ve satın alma deneyimlerinde bir sorunla karşılaştıklarında haklarını koruma yollarının öğretilmesi amaçlanmıştır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tüketici davranışlarına giriş
2 Pazarlamanın temelleri
3 Algılama
4 Öğrenme ve Hafıza
5 Motivasyon ve ilgilenim
6 Tutumlar
7 Ara sınav Benlik ve kişilik
8 Ara sınav
9 Değerler ve tutumlar
10 Referans grupları ve aile
11 Satın alma karar süreci
12 Pazarlama iletişimi ve ikna teknikleri
13 Tüketici davranışları modelleri
14 Tüketici hakları
15
16