Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Nedim İpek Prof. Dr. İbrahim Serbestoğlu *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 2014. Ahmet Şimşek (ed.), Tarih Nasıl Yazılır?, Tarihçi Kitapevi, İstanbul 2011. Vahdettin Engin, Ahmet Şimşek (ed.), Türkiye'de Tarih Yazımı, Yeditepe Yayınları, İstanbul 2017. Ahmet Şimşek (ed.), Dünyada Tarihçilik, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2017. Ahmet Şimşek (ed.), Türk Tarihçileri, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2017.

Dersin İçeriği

Tarih nedir? Ana kaynak nedir? Tarihte metot meselesi. Dünyada ve Türkiye'de Tarih metodu üzerinde çalışanlar, görüşleri ve eserleri. Tarihin gayesi; Tarihin faydası; Tarihi olayların işleniş tarzı; Tarihi olaylarda sebeplerin değerlendirilmesi.

Dersin Amacı

Tarih Bölümünde okuyan öğrencilere tarih metodunu kazandırmak. Tarihin anlamı, konusu, tarih telakkileri, tarihin yararlandığı ilimler ve tarihi araştırmalarda izlenecek yöntemleri kavratmak.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Arşiv Malzemesinin Toplanması ve Tasnifi
2 Eseri Kaleme Alma, Tahlil ve Sentez Teknikleri
3 Dipnot Verme Teknikleri ve bilimsel etik değerler
4 Kaynakça Oluşturma
5 Öğrenciler tarafından hazırlanan metinlerin tarih araştırma yöntem ve tekniğine uygunluğunun sınıf ortamında bütün öğrencilerle birlikte incelenmesi
6 Bilgisayar Kullanımı ve Araştırma, Online Kaynaklara Erişim
7 Tarih çalışmaları ve coğrafya
8 Tarih çalışmaları ve sosyoloji
9 vize sınavı
10 Tarih çalışmaları ve psikoloji
11 Tarih çalışmaları ve harita bilgisi
12 Türkiye'de Tarihçilik ve Tarihçiler
13 Türkiye'de Tarihçilik ve Tarihçiler
14 Türkiye'de Tarihçilik ve Tarihçiler
15 genel değerlendirme