1 |
Ders Tanıtımı ve Genel Çerçevenin Oluşturulması Tarih biliminin amacı, metodu ve felsefesi
|
|
|
|
2 |
Osmanlı’da İlk Yenileşme Hareketleri (XVIII. Yüzyıl)Lale devri, I. Mahmut, III. Mustafa devri yenileşme arayışları |
|
|
|
3 |
III. Selim ve Nizam-ı Cedid (1750–1800)III. Selim devri gelişmeleri
|
|
|
|
4 |
II. Mahmud Dönemi
II. Mahmut devri yenilik teşebbüsleri
|
|
|
|
5 |
Tanzimat Dönemi (1839–1876)Tanzimat dönemi yenileşmesi |
|
|
|
6 |
Tanzimat Dönemi (1839–1876)Gülhane Hatt-ıHümayunu, tahlili Tanzimat’tan sonra gerçekleştirilen kanunlaştırma hareketleri
|
|
|
|
7 |
Islahat Fermanı ve Azınlık HaklarıYeni Osmanlılar
|
|
|
|
8 |
Islahat Fermanı ve Azınlık HaklarıYeni Osmanlılar
|
|
|
|
9 |
Vize Ara Sınav |
|
|
|
10 |
I. Meşrutiyet Dönemi (1876–1878) I. Meşrutiyet’in ilanı sonrasındaki gelişmeler |
|
|
|
11 |
II. Meşrutiyet ve İttihat ve Terakki DönemiII. Abdülhamid ile İttihat ve Terakki İlişkileri.
|
|
|
|
12 |
Milli Mücadele ve modern devlet inşasıII. Meşrutiyet’in ilanı
|
|
|
|
13 |
Cumhuriyet'in İlk Yılları (Hukuk, Eğitim, Dil Devrimi)Fikir Hareketleri
|
|
|
|
14 |
Cumhuriyet'in İlk Yılları (Hukuk, Eğitim, Dil Devrimi)Sosyal-kültürel alandaki gelişmeler |
|
|
|
15 |
Tek Parti döneminde ekonomi, eğitim ve kültür alanında reformlar.Osmanlı Türkiyesi'nden Yeni Türkiye'ye Devr olunan Miras
|
|
|
|
16 |
dönemin değerlendirilmesiGenel Değerlendirme |
|
|
|