Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Esin Özdemir Öğr. Gör. İbrahim Tekin Dıraman Öğr. Gör. Derya Gitmiş Öğr. Gör. Tuba Odabaş Karım Foroutan Far Öğr. Gör. Dr. Doğan Baydal Öğr. Gör. İlknur Namlı Dr. Öğr. Üyesi Esen Genç Öğr. Gör. Deniz Uzun Öğr. Gör. Mustafa Bozdoğan Dr. Öğr. Üyesi Betül Özcan Dost Öğr. Gör. Mustafa Coşkun Öğr. Gör. Özge Genç Dr. Öğr. Üyesi Burcu Yaman Öğr. Gör. Feyhan Patan Dr. Öğr. Üyesi M. Maher Jesry Öğr. Gör. Nesli Adıgüzel Dr. Öğr. Üyesi Murat Şahin Öğr. Gör. Salih Kılıç Öğr. Gör. Flor Khodabakhshı Öğr. Gör. Esen Şahin Öğr. Gör. Dr. Aydan Ermiş Öğr. Gör. Goshnag Arslanbay Öğr. Gör. Merve Yüksel Öğr. Gör. Dr. Seçkin Can Öğr. Gör. Dalga Özal *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Smart Choice 2 Student's Book, Çevrimiçi çalışma platfomları

Dersin İçeriği

Sınıf içerisinde görsel ve işitsel materyaller ve etkinlikler kullanılarak dört dil becerisinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar.

Dersin Amacı

Akademik ve gündelik hayatta hedef dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme becerisini öğrencilere kazandırma.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 fazla sayıda / miktarda (değil); yeteri kadar (değil) alışverişle ilintili eşya sayıların kastettiklerini anlama; okuduğunu kavrama
2 tanımları anlamak ve eşyayı tanımlarla eşleştirmek için dinleme; dinlediğini kavrama alışveriş oyunu oynama
3 tanımlayan bağ cümlecikleri: özne hali; kişilik yapısı ile görünüşü soran sorular;
4 kişilik yapısını tarif eden sıfatlar; paragrafa göz gezdirme; en yakışan sözcüklerin seçilmesi;
5 kastedilenleri anlamak için dinleme; dinlediğini kavrama: kişilere yönelik tercihlerin tarif edilmesi;
6 "-idi" li geçmiş ve "-iyordu" fiil takılarının "-dığında" ve "-iyordu iken" bağlaçlarıyla birbirine bağlanması sakatlanma anlatan sözcükler;
7 vakit sıralamasının anlaşılması; paragrafa göz gezdirme;
8 ayrıntıları anlamak için dinleme; geçmiş olayların anlatılması: deneyimler ile ayrıntılar;
9 Ara sınav
10 "eskiden -erdi" ve "-idi" li geçmiş cümle kalıpları; alışkanlıklar ile geçmişteki eylemlerin fiilleri;
11 okuduğunu kavrama: bir metnin taranması ve anahtar sözcüklerin bulunması; dinlediğini kavrama: boş vakit etkinlikleri;
12 geçmişteki alışkanlıklar ile yinelenen etkinliklere yönelik konuşma; "eğer" cümleleri: 0 ve 1 biçimleri
13 plastik ve yeniden kullanılabilir eşya sözcükleri; okuduğunu kavrama: metnin neye yönelik olduğunun anlaşılması ve taranması;
14 dinlediğini kavrama: sözü edilenlerin anlaşılması ve ayrıntıların bulunması; "ne kadar yeşilcisiniz?" yoklamasının yanıtlanması ve konu başlığı hakkında konuşma;
15 dayanaksız görüş bildirme ve fikir yürütme anlatan hal kipleri; turizm ile ilintili sözcükler ile iş isimleri; okuduğunu kavrama: sözü edilenlerin bulunması ve metnin ayrıntılar için taranması; meslek yaşamlarına yönelik ayrıntıları anlamak için dinlediğini kavrama; niyetler ile geleceğe yönelik tasarlamalar hakkında konuşma;