Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Vincent Mosco & Christian Fuchs (2021). M@rx Geri Döndü: Medya, Meta ve Sermaye Birikimi, Funda Başaran (çev.), İstanbul: Notabene; Christian Fuchs (2022). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş, İstanbul: Notabene; Christian Fuchs (2022). Dijital Emek ve Karl Marx, Tahir Emre Kalaycı ve Senem Oğuz (çev.), istanbul: Notabene; Michael A. Peters ve Ergin Bulut (2018). Bilişsel Kapitalizm! Eğitim ve Dijital Emek, İstanbul: Notabene.
Dersin İçeriği
Ekonomi-Politik Teoriler, Medyanın Ekonomi Politiği, Neoliberal Dönüşüm, Özelleştirme, Finansallaşma, Yöndeşme, Tekelleşme, Emeğin Dönüşümü, Yeni Medyanın Ortaya Çıkışı, Yeni Medyanın Ekonomik Temelleri, Yeni Medyanın Ekonomi Politiği
Dersin Amacı
Dersin amacı medyanın endüstriyel yapısını ve tarihsel gelişimini eleştirel ekonomi-politik yaklaşımlar çerçevesinde incelemektir. Bu kapsamda yeni medyanın sahiplik yapısı, içerik üretimi, dağıtımı ve tüketimi irdelenerek ve medya-iktidar-ideoloji ilişkisi tartışılacaktır.