Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Kevser Akyol Oktan *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler poligonal modelleme, dijital heykel, doku, yüzey malzemeleri ve basit reglaj gibi çeşitli teknikleri keşfederler. Aynı zamanda Öğrenciler, ders kapsamında ileri düzey 3D dijital tasarım programlarını, bu ortamdaki çalışmaların süreçlerini, fikir üretimi konusunda bilgi edinmeyi, yorumlamayı öğrenirken, kendi özgün çalışmalarını ortaya koyarlar.

Dersin Amacı

Ders kapsamında öğrencilere, 3 boyutlu görüntü oluşturma elemanlarını tanımayı, modelleme, animasyon, mekan yaratma, ışık-gölge yapımı, doku, kaplama ve animasyon teknikleriyle birlikte ileri düzey 3D dijital tasarım programlarını, bu ortamdaki çalışmaların süreçlerini, fikir üretimi konusunda bilgi edinmeyi, yorumlamayı öğrenirken, kendi özgün çalışmalarını ortaya koymaları amaçlanmıştır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Genel Bilgi
2 Autodesk Maya arayüzüne giriş ve program yapısı. (Proje dosyası oluşturma, sahne kaydetme, navigasyon araçlarının kullanımı, menülerin tanıtımı)
3 3D modelleme araçlarına giriş ve uygulama (Poligons, nurbs, Channel box, Atribute editor, modeling tools vs.)
4 Koltuk Modelleme (exturude aracı, insert edge loop)
5 Vazo modelleme
6 Masa ve Sandalye Modelleme (Bridge and bevel araçlarının kullanımı, çoğaltma, aynalama teknikleri)
7 Masa ve Sandalye Modelleme (Bridge and bevel araçlarının kullanımı, çoğaltma, aynalama teknikleri)
8 TV ve TV Ünitesi modelleme
9 Vize
10 İmaj ekleyerek, imaj üzerinden modelleme yapmak (image plane)
11 Yapılan modellemelerle birlikte sahneyi düzenlemek ve kamera açılarını yönetmek.
12 Yapılan modellerdeki hataları düzeltmek için uygulama pratiği
13 İşlevsel diğer araçların kullanımı (Boolean, multi-cut vb.)
14 Hypershade ve UV Editör
15 Sahneye ışık ekleme, ışık ayarları, zaman ayarı ve hareket, render alama ve render ayarları
16 Final