Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem Arş. Gör. Dr. Cansu Mayadağlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Ders öğretim üyesi tarafından verilecek olan ders notları - Müge Elden, Füsun Kocabaş; Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar; İletişim Yayıncılık; İstanbul; 2015 - Kaan Varnalı; Dijital Tutulma: Pazarlama İletişimi ve İnsan; MediaCat Yayıncılık; İstanbul; 2012 - Gülay Öztürk; Dijital Reklamcılık ve Gençlik; Beta Yayınları; İstanbul; 2013 - Aytaç Mestçi; İnternette Reklamcılık; Pusula Yayıncılık; İstanbul; 2013

Dersin İçeriği

Dersin içeriği; geleneksel reklamcılık hakkındaki temel bilgileri; yeni iletişim teknolojileri bağlamında ortaya çıkan yeni tüketicinin özelliklerini; bu yeni tüketici ile etkin iletişim kurmak için kullanılacak yeni reklam tür, yöntem, strateji ve araçlarını; dijital reklamcılık terminolojisini; reklamda değişen araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme ile ölçümleme tekniklerini kapsamaktadır.

Dersin Amacı

Dijital Reklamcılık dersi ile öğrencilerin yeni iletişim teknolojilerine adaptasyonlarını sağlamak; tüketicinin geçirdiği değişim süreci bağlamında yeni reklam ortam, tür ve stratejilerini kavrayarak uygulayabilir olmalarını sağlamak için gereken zeminin oluşturulması; yanı sıra dijital reklamcılığın araştırma, planlama, uygulama, ölçümleme ve değerlendirme aşamalarının öğrenciler tarafından bilinip uygulanabilir olmasının sağlanması amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders hakkında bilgilendirme. Geleneksel reklamcılık ile ilgili temel kavramlar.
2 Dijital reklamcılık tanımı, kapsamı, temel kavramlar
3 Gelenekselden dijitale, pazarlama iletişimi ve reklamcılığın dönüşümü
4 Dijital reklamcılık türleri: İnternet reklamcılığı
5 Dijital Reklamcılık Türleri: Sosyal Medya Reklamcılığı
6 Dijital Reklamcılık Türleri: Mobil Reklamcılık
7 Dijital Reklamcılık Türleri: Oyunlaştırılmış Reklamlar
8 Dijital reklam uygulamalarında örnek olay analizleri
9 Arasınav
10 Dijital Reklamda Kampanya Aşamaları: Araştırma ve Planlama
11 Dijital Reklamda Kampanya Aşamaları: Uygulama ve Değerlendirme
12 Geleneksel ve dijital platformlar için bütünleşik strateji geliştirme
13 Dijital reklamcılıkta yaratıcı kampanya uygulamaları örnek olay analizleri
14 Dijital reklamcılıkta tüketici araştırma yöntemleri
15 Öğrenci sunumları ve final sınavı