Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Ders öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları - S. Bitirim Okmeydan ve M. Saran (Eds.). (2019). Kültürlerarası İletişim. Eğitim Yayınevi. - B. Armutçu (Ed.). (2022). Geleneksel Pazarlamadan Dijital Pazarlamaya Geçiş: Dijital Pazarlamanın Evrimi. Eğitim Yayınevi. - P. Kotler vd. (2011). PAzarlama 3.0. Çev. K. Dündar. Optimist Yayınları.

Dersin İçeriği

Kültür, geleneksel ve dijital pazarlama, küresel pazarlama ve kültürel pazarlama arasındaki farklılıklar, kültürel pazarlama stratejisi, kültürel pazarlama uygulama örnekleri.

Dersin Amacı

Dersin amacı, gelişen iletişim teknolojileri ve artan rekabet ortamı ekseninde, kültürel elementlerin pazarlama alanında kullanımına dair öğrencilerde stratejik bakış açısının geliştirilmesinin sağlanması ve kültürel pazarlama kampanyalarının nasıl planlanıp uygulanacağının öğretilmesidir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin tanıtımı, haftalık ders içeriği ve ölçme - değerlendirme hakkında bilgilendirme, temel kavramlar
2 Kültür ve pazarlama ilişkisi
3 Pazarlama yaklaşımlarının dönüşümü, küresel ve kültürel pazarlama dinamikleri
4 Kültürel pazarlama stratejisi geliştirme
5 Kültürel pazarlamada ürün ve fiyat bileşenleri
6 Kültürel pazarlama kampanyalarında dağıtım ve tutundurma bileşenleri
7 Kültürel pazarlama kampanyalarında araştırma ve planlama aşamaları
8 Kültürel pazarlama kampanyalarında uygulama ve değerlendirme
9 Arasınav
10 Kültürel pazarlamada örnek olay analizleri
11 Kültürel pazarlama kampanyası için strateji geliştirme atölyesi
12 Kültürel pazarlama kampanyası planlama ve uygulama atölyesi
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları
16 Final sınavı