Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Dr. Halil İbrahim Ertuğ Öğr. Gör. Dr. Sevda Burak Ergül *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cömert, D. ve Erdem, E. (2016). Erken çocukluk döneminde aile eğitimi. Ankara: Eğiten. Çağdaş, A. ve Şahin Seçer, Z. (2011). Anne baba eğitimi. Ankara: Eğiten. Tezel Şahin, F. ve Özyürek, A. (2016). Anne baba eğitimi ve aile katılımı. Ankara: İstatistik Dünyası. Temel, F. (Ed.). (2013). Aile eğitimi ve erken çocukluk eğitiminde aile katlım çalışmaları. (2. Baskı). Ankara: Anı. Aktaş Arnas, Y. (2013). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize.

Dersin İçeriği

Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi/amaçları ve ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları; Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmaları, aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile eğitiminde ebeveyn hakları ile ilgili yasalar ve etik ilkeler, aile katılımının tanımı, aile katılımının önemi/amaçları ve yararları, aile katılım çalışmaları, aile katılımını engelleyen faktörler, 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi, örnek aile katılım çalışmalarını inceleme ve değerlendirme, aile katılım çalışmaları hazırlama.

Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı okul öncesi öğretmen adaylarının anne baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili teorik bilgilere sahip olmalarını sağlamak, okul öncesi eğitimde anne baba eğitimi ve aile katılımı çalışmalarını planlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Çocuk edebiyatı
2 Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi
3 Okulöncesi dönem çocuk kitaplarının tarihçesi
4 Bebeklikten ergenliğe gelişimi destekleme aracı olarak çocuk kitapları ve çocuk kitaplarının 0-18 yaş çocukların gelişimlerine etkisi
5 Çocuk ve kitap etkileşimi
6 Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi
7 Etkileşimli kitap okuma
8 Okulöncesi çocuk kitaplarının türleri
9 Ara sınav
10 Okulöncesi çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler
11 Çocuk edebiyatı türleri (masallar, hikaye ve romanlar, şiirler)
12 Çocuk edebiyatı türleri (biyografi, doğa ve fen olaylarını anlatan kitaplar, çizgi romanlar)
13 Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler
14 Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler
15 Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırma
16 Küçük hikaye denemeleri