Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Cömert, D. ve Erdem, E. (2016). Erken çocukluk döneminde aile eğitimi. Ankara: Eğiten.
Çağdaş, A. ve Şahin Seçer, Z. (2011). Anne baba eğitimi. Ankara: Eğiten.
Tezel Şahin, F. ve Özyürek, A. (2016). Anne baba eğitimi ve aile katılımı. Ankara: İstatistik Dünyası.
Temel, F. (Ed.). (2013). Aile eğitimi ve erken çocukluk eğitiminde aile katlım çalışmaları. (2. Baskı). Ankara: Anı.
Aktaş Arnas, Y. (2013). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize.
Dersin İçeriği
Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi/amaçları ve ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları; Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmaları, aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile eğitiminde ebeveyn hakları ile ilgili yasalar ve etik ilkeler, aile katılımının tanımı, aile katılımının önemi/amaçları ve yararları, aile katılım çalışmaları, aile katılımını engelleyen faktörler, 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi, örnek aile katılım çalışmalarını inceleme ve değerlendirme, aile katılım çalışmaları hazırlama.
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı okul öncesi öğretmen adaylarının anne baba eğitimi ve aile katılımı ile ilgili teorik bilgilere sahip olmalarını sağlamak, okul öncesi eğitimde anne baba eğitimi ve aile katılımı çalışmalarını planlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir.