| 1 |
1. II. seviyenin teorik tekrarına giriş |
1. II. seviyenin solfej ve okuma tekrarları |
|
|
| 2 |
2. Hüzzam makamının teorik yapısı |
2. Hüzzam solfej çalışmaları |
|
|
| 3 |
3. Kürdîlihicazkâr dizisinin teorik çözümü |
3. Kürdîlihicazkâr dizisinde uygulamalı okuma |
|
|
| 4 |
4. Acemaşîran makamının seyir özellikleri |
4. Acemaşîran makamında cümle oluşturma |
|
|
| 5 |
5. Hicazkâr makamında karar, güçlü ve seyir |
5. Hicazkâr makamında solfej ve dikte |
|
|
| 6 |
6. Orta–ileri seviye makam karşılaştırmaları |
6. Aksak ritimlerde okuma çalışmaları |
|
|
| 7 |
7. Geçkiler: Hüzzam–Hicazkâr–Kürdîlihicazkâr |
7. Geçkili solfej uygulamaları |
|
|
| 8 |
8. Türk müziğinde usul derinliği: Ağır usuller |
8. Ağır usullerde okuma–vurgu çalışmaları |
|
|
| 9 |
Yapay Zekâ Modellerine Giriş ve Türk Sanat Müziğindeki Kullanım Alanları
• Büyük dil modelleri (GPT-5.1, Claude, Gemini) ve TSM’deki metinsel/nazari kullanımları.
• Ses transkripsiyon modelleri (Whisper) ve taksim çözümlenmesindeki rolü.
• Mikrotonal perde analiz modelleri (CREPE, MakamBox, Makam Toolbox).
• MIR modelleri (Essentia, Librosa) ile usul ve makam sınıflandırma temelleri.
• Generatif modeller (MusicGen, MusicLM) ve TSM’de olası kullanım sınırları.
• Veri türleri: ses, F0 eğrisi, koma verisi, spectrogram, MIDI, LilyPond kodu. |
Yapay Zekâ Modelleri ile Uygulamalı TSM Analizi
• Whisper kullanarak bir Ney veya Tanbur taksiminden otomatik transkripsiyon alma.
• CREPE ve MakamBox kullanarak F0 eğrisinin çıkarılması ve koma tabanlı perde analizi.
• Essentia ile usul ve ritmik özelliklerin temel ölçümü (tempo, periyot, vurgu).
• GPT-5.1 ile transkripsiyondan hareketle makam, karar perdesi, güçlü, yeden analizi.
• MusicGen ile “Hicaz benzeri motif” üretimi ve stil karşılaştırması.
• LilyPond + MakamBox’ta yapay zekâdan alınan verinin nota ortamına aktarılması. |
|
|
| 10 |
10. Donanım ve perde işaretlerinde ileri seviye |
10. Donanım ve özel işaretlerle solfej |
|
|
| 11 |
11. Solfej teorisinde karar alma, nefes ve vurgu |
11. Makamsal cümle taklit ve tekrar çalışmaları |
|
|
| 12 |
12. Makamsal analiz yöntemleri |
12. Repertuvardan seçilmiş eserlerin solfeji |
|
|
| 13 |
13. Notaların makam içindeki fonksiyonları |
13. Orta–ileri seviye dikte çalışmaları |
|
|
| 14 |
14. Eser çözümleme tekniklerinin teorisi |
14. Performansa hazırlık: okuma–ritim–nefes bütünlüğü |
|
|
| 15 |
15. Genel tekrar ve nazari değerlendirme |
15. Dönem sonu solfej ve dikte değerlendirmesi |
|
|