Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (12. Basım). İstanbul: Evrim.
2. Freedman, J. L., Sears, D. O. ve Carlsmith, J. M. (1989). Sosyal Psikoloji. Ali Dönmez (Çev.). İstanbul: İmge.
3. Michener, H. A., DeLamater, J. D., Schwartz, S. H. and Merton, R. K. (1990). Social Psychology (Second Edition). San Diego: Harcourt Brace Jovanovich.
4. Saks, M. J. and Krupat, E. (1988). Social Psychology and Its Applications. New York: Harper & Row.
5. Sosyal Psikoloji. (2009). Nuri Bilgin (Ed.). (3. Baskı). İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi.
6. Tarhan, N. (2010). Toplum Psikolojisi: Sosyal Şizofreniden Toplumsal Empatiye. İstanbul: Timaş.
7. Taylor, S. E., Peplau, L. A., Sears, D. O. (2010). Sosyal psikoloji (2. Baskı). Ali Dönmez (Çev.). Ankara: İmge.
8. Krech, D. ve Crutchfild, R. S. (1980). Sosyal Psikoloji: Teori ve Problemler (3. Baskı). Erol Güngör (Çev.). İstanbul: Ötüken.
9. Arkonaç, S. A. (2008). Sosyal Psikolojide İnsanları Anlamak: Deneysel ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Nobel.
10. Silah, M. (2005). Sosyal Psikoloji: Davranış Bilimi (2. Baskı). Ankara: Seçkin.
11. Kağıtçıbaşı, Ç. (2012). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi: Kültürel Psikoloji (3. Baskı). İstanbul: Koç Üniversitesi.
Dersin İçeriği
Sosyal psikolojinin tanımlanması ve tarihsel gelişimi, sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem, sosyal etki ve uyma: sosyal etki ve uymayla ilgili araştırmalar, uyma davranışını etkileyen ortamsal ve kişisel etkenler, tutumlar: kavramsal çerçeve (tanımlar, ögeler, tutum davranış ilişkisi), tutum değişimiyle ilgili kuramsal yaklaşımlar, tutum değişimini etkileyen faktörler, kalıplaşmış tutumlar, iletişim ve propaganda: teorik ve kavramsal çerçeve, iletişim ve propaganda: kaynağın ve hedefin özellikleri.
Dersin Amacı
Sosyal psikolojinin tanımı, tarihsel gelişimi ve sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem; sosyal etki ve uyma, uyma davranışını etkileyen ortamsal ve kişisel etkenler; tutumlar (tanımlar, ögeler, tutum davranış ilişkisi), tutum değişimiyle ilgili kuramsal yaklaşımlar, tutum değişimini etkileyen faktörler, kalıplaşmış tutumlar; iletişim ve propaganda (teorik ve kavramsal çerçeve), iletişim ve propagandada kaynağın ve hedefin özellikleri vb. konularda bilgi sahibi olmak ve sosyal psikolojik düzeyde analiz yapabilme yeteneğinin gelişimine katı sağlamaktır.