Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin işlenişinde öğrenci-odaklı ve öğretmen-odaklı eğitim yöntemleri benimsenmektedir. Ders işlenişi öğretmen-odaklıdır çünkü ders anlatımı/sunumu ve detaylı metin analiziyle tarihsel dönemin entelektüel sürecindeki önemli ve temel noktaların kavranması sağlanır. Ders işlenişi aynı zamanda ağırlıklı olarak öğrenci-odaklıdır çünkü ders işlenirken öğrencinin aktif katılımı ve dikkati için soru-cevap, grup tartışmaları, durum analizi, güncel değerlendirmelere yer verilmektedir. Ders işlenişi öğrencinin tümdengelimsel kavrayışı ve eleştiri becerisi üzerine temellenmiş bu sebeple de genel bilgilerden mantıksal çıkarımlarla ilerlenerek konunun kavranmasına ve eleştiriye olanak tanıyan bir strateji benimsenmiştir.
Dersin İçeriği
Ders örgün eğitim kapsamında yüz yüze verilmektedir.
Dersin Amacı
Bu ders Rönesans ve Aydınlanma dönemleri arasında öne sürülen varlık, bilgi ve etik kuramlarını, dönemin ortak tema ve sorunlarını, döneme hakim felsefi terminolojinin nasıl değişip dönüştüğünü dönemin önemli temsilcileri üzerinden tanıtmayı hedeflemektedir.