Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders öğretmen-odaklıdır çünkü ders anlatımı/sunumu ve detaylı metin analiziyle Klasik Amerikan Pragmacılığının entelektüel sürecindeki önemli ve temel noktaların kavranması sağlanır. Ders işlenişi aynı zamanda ağırlıklı olarak öğrenci-odaklıdır çünkü ders işlenirken öğrencinin aktif katılımı ve dikkati için soru-cevap, grup tartışmaları, durum analizi, güncel değerlendirmelere yer verilmektedir. Ders işlenişi öğrencinin tümdengelimsel kavrayışı ve eleştiri becerisi üzerine temellenmiş bu sebeple de genel bilgilerden mantıksal çıkarımlarla ilerlenerek konunun kavranmasına ve eleştiriye olanak tanıyan bir strateji benimsenmiştir.
Dersin İçeriği
William James, Pragmatizm, çev. Tahir Karakuş, İletişim Yayınları, 2015.
Peirce, James, Dewey, Pragmatizm Pratik Bir Felsefe, der. Sara Çelik, Doruk Yayınları, 2008.
ikincil Kaynaklar:
David Lapoujade, William James, Ampirizm ve Pragmatizm, Bağlam Yayıncılık, 2009
William James, Dinsel Deneyimin Çeşitleri, çev. İsmail Hakkı Yılmaz, Pinhan Yayıncılık, 2017
Celal Türer, William James'in Ahlak Anlayışı, Elis Yayıncılık, 2005
Ayşe Eroğlu, Dewey'de Deneyim ve Sanat, Hiperlink Yayınevi, 2017
Dersin Amacı
Derste Klasik Amerikan pragmacı filozofların felsefe, bilgi, iyi yaşam ve varlıkla ilgili görüşlerinin, kendi terminolojilerinin ve felsefi yöntemlerinin tanıtılması ve özgün metinler üzerinden detaylı çözümlenmesi hedeflenmektedir. <br />