Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Arş. Gör. Hatice Özdoğan Türkyılmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Abisel, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan Yayıncılık. Bazin, A. (2011). Sinema Nedir. İ. Şener (Çev.). İstanbul: Doruk Yayınları. Berger. J. (1999). Görme Biçimleri. Y. Salman (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları Biryıldız, E. (2016). Sinemada Akımlar (6. bs). İstanbul: Beta Yayıncılık. Coşkun, E. E. (2017). Dünya Sinemasında Akımlar (3. bs). Ankara: Phoenix Yayınevi. Monaco, J. (2021). Bir Film Nasıl Okunur? Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı. İstanbul: Alfa Yayıncılık. Nowell- Smith, G. (Der.) (2003). Dünya Sinema Tarihi. A. Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Teksoy, R. (2005). Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi (2 cilt). İstanbul: Oğlak Yayınları. Wollen, P. (2014). Sinemada Göstergeler ve Anlam. Z. Aracagök (Çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık. ***İlgili diğer güncel makale ve kitaplar

Dersin İçeriği

Kronolojik olarak sinema ve görsel sanatlar arasındaki etkileşim incelenir. Toplumsal/kültürel değişim ve dönüşümler ekseninde dünya sinemasından seçilmiş örnekler tartışılır. Sinemanın anlatım olanaklarıyla plastik sanatlar arasındaki bağlar seçilen filmler/yapıtlar üzerinden irdelenir.

Dersin Amacı

Bu ders, sessiz sinemadan 1960'lara uzanan süreçte sinemanın farklı coğrafyalarda toplumsal/kültürel olaylarla biçimlenişini ve diğer sanat dallarıyla olan ilişkisini incelemeyi amaçlar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, dersle ilgili bilgi verilmesi, giriş
2 Bir Film Nasıl Okunur?
3 Sinemada 'Sessiz' dönem, Lumière Kardeşler, Georges Méliès, Sesli Döneme Geçiş
4 Fütürizm ve Sinema: Arnaldo Ginna, Aldo Molinari ve Marcel Fabre
5 Sovyet Toplumsal Gerçekçiliği ve Konstrüktivizmin Sinemaya Yansıması
6 Vertov ve 'Sine-Göz': 'Film Kameralı Adam'
7 Alman Dışavurumcu Sineması
8 Sinemada İzlenimcilik: Louis Delluc, Jean Epstein ve Jean Renoir
9 Ara Sınav
10 Film gösterimi ve film üzerine konuşma/tartışma
11 Sürrealizm ve Sinema: Salvador Dalí ve Luis Buñuel
12 Şiirsel Gerçekçilik: Marcel Carne, Jean Vigo ve René Clair
13 Savaş sonrasında Avrupa Sineması: 'auteur' ve 'sanat sineması' kavramları
14 İtalyan Yeni Gerçekçiliği
15 Fransız Yeni Dalgası, 'Cahiers du Cinema' ve Sinematek
16 Final Sınavı