Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Demirhan G. (2006) Spor Eğitiminin Temelleri. Spor Yayınevi. Ankara
2- Mirzeoğlu N. (edit) (2017) Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. Ankara
3- Demirhan. G., ?Beden Eğitimi ve Sporda Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri ve Felsefe, Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 4-16 (1997)
4- Demirhan. G., ?Kültür, Eğitim, Felsefe ve Spor Eğitimi İlişkisi, Spor Bilimleri Dergisi, XIV (2), 92-103 (2003).
5- Hardman, K . (2015). Okullarda Beden Eğitiminin Durumu Ve Sürekliliği: Küresel Bir Yaklaşım. Spor Bilimleri Dergisi, 19 (1), 1-22.
6- Demirhan, G . (2015). Beden Eğitimi; Bir Gelenek Mi, Gereksinim mi? Spor Bilimleri Dergisi, 16 (1), 39-49.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri;
Sınıf ve okul ortamı;
Beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler;
Beden eğitimindeki güncel eğilimler;
Beden Eğitimin sosyal, kültürel ve ekonomik bakış açıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış kazandırmaktır