Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Ali Kerim Yılmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Cankalp M, Sporda Yönetim Ve Organizasyon, Nobel Yay. Ank. 2005 Demirci N. , Sporda Yönetim Teşkilatlanma Ve Organizasyonlar, Milli Eği. Basımevi, Ank. 1986 Sunay H. , Sporda Organizasyon, Gazi Yayınevi, Ank. 2010 Gençlik Ve Spor Genel Müdürlüğü Kanun Ve Yönetmeliği

Dersin İçeriği

Organizasyon Tanımı, Amacı Ve Süreci, Organizasyon İlkeleri Ve Ortak Özellikleri, Spor Organizasyonlarının Tanım, Amacı Ve Önemi, Spor Organizasyonlarının Safhaları, Müsabakaların İdari Açıdan Organizasyonu, Spor Organizasyonlarında Sağlanacak Hizmetler, Müsabakaların Teknik Açıdan Organizasyonu, Spor Yarışma Sistemleri

Dersin Amacı

Bu Dersin Amacı, Ulusal Ve Uluslararası Spor Yarışmaları İle Sportif Amaca Yönelik Olarak Düzenlenen Seminer, Toplantı Kurs, Kamp vb. Her Türlü Spor Faaliyetlerinin En İyi Şekilde Yönlendirme, Yönetme Ve Sonuçlandırılması İçin Yapılan Çalışmaların Tümünü Kapsar.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Beden eğitimi ve spor, Rekreasyon alanlarında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur
2 Rekreasyon yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur, sorunların giderilmesinde en uygun yöntem/yöntemleri seçer ve kullanır.
3 Beden eğitimi-spor ve spesifik olarak Rekreasyon alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 İçinde bulunduğu sosyal çevre ile ilgili olarak “Rekreasyon” içerikli etkinlikler düzenleyebilir ve bu konuda insanları etkileme becerisi gösterir.
5 Rekreasyon ve Rekreatif organizasyonlar ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
6 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7 Rekreatif faaliyetlerle ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
8 Rekreasyon alanının öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
9 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
11 Sosyal haklar, sağlık, kültürel değerler ve çevrenin korunması hususunda yeterli bilince sahip olur.
12 Rekreasyon ile bağlantılı mesleklerin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
13 Beden eğitimi ve spor, Rekreasyon ile ilgili edindiği bilgileri kullanır ve sorunların çözümünde analitik düşünme yeteneğini kullanır.
14 Ulusal ve uluslararası düzeydeki spor teşkilatları hakkında hem sportif hem de rekreatif anlamda fikir sahibi olur.
15 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
16 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.