Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Serkan Sevinç Doç. Dr. Ali Kerim Yılmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Parker, S. (1977). The Sociology of Leisure, Great Britain: Geroge Allen & Unwin Publishers.Dumazedier, J. (1974). Sociology of Leisure, The Netherlands: Elsevier.Mannell, R.C., Kleiber, D.A. (1997)ç A Social Psychology of Leisure, Venture Publishing, State College, PA.

Dersin İçeriği

Sosyolojinin Tanımını ve konusunu açıklayarak, serbest zaman sosyolojisinin doğuşu tarihsel kronolojik gelişimi Olimpiyat oyunlarının sosyolojik etkisi, Toplumun Tanımı, Toplum ve Spor, Sosyolojik açıdan Aile ve Spor, Sosyolojik açıdan Kültür ve Spor, Spor ve Sosyalleşme, Sportif faaliyetlerdeki sapma, şiddet konuları.

Dersin Amacı

Serbest zamanların bireysel ve toplumsal gelişmedeki önemini belirterek, toplumsal, kırsal-kentsel yapı ile çocukların, gençlerin, yetişkinlerin, yaşlıların ve engellilerin özelliklerini tanıtarak, bu gruplarda serbest zaman etkinliklerinin hangi işlevi üstlendiği ve hangi kurumlar aracılığıyla serbest zaman etkinliklerinin düzenlenmesi gerektiği konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Beden eğitimi ve spor, Rekreasyon alanlarında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur
2 Rekreasyon yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur, sorunların giderilmesinde en uygun yöntem/yöntemleri seçer ve kullanır.
3 Beden eğitimi-spor ve spesifik olarak Rekreasyon alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 İçinde bulunduğu sosyal çevre ile ilgili olarak “Rekreasyon” içerikli etkinlikler düzenleyebilir ve bu konuda insanları etkileme becerisi gösterir.
5 Rekreasyon ve Rekreatif organizasyonlar ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
6 Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanır.
7 Rekreatif faaliyetlerle ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
8 Rekreasyon alanının öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.Rekreasyon alanının öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
9 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
11 Sosyal haklar, sağlık, kültürel değerler ve çevrenin korunması hususunda yeterli bilince sahip olur.
12 Rekreasyon ile bağlantılı mesleklerin öneminin farkında olur, mevcut bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
13 Beden eğitimi ve spor, Rekreasyon ile ilgili edindiği bilgileri kullanır ve sorunların çözümünde analitik düşünme yeteneğini kullanır.
14 Ulusal ve uluslararası düzeydeki spor teşkilatları hakkında hem sportif hem de rekreatif anlamda fikir sahibi olur.
15 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
16 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.