Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. İsmail Gelen *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

 Erkan S. (2019) Psikolojik Danışma Ve Rehberlikte Program Geliştirme, Ankara, Pegem Akademi Yay. ISBN 978-605-318-803-2, DOI 10.14527/9786053188032  Oral B& Yazar T (edt’s)(2017) Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Ankara, Pegem Akademi Yay.  Fitzpatrick, J.L., Sanders, J.R., ve Worthen, B.R. (2004). Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines. Boston: Pearson Education. (Çev Edt MK Aydın, B Bavlı, 2019, Ankara, PegemA)  Ornstein A, Pajak FE, Ornstein BS (2016) Eğitim programlarında güncel sorunlar (Çev. Ed. Nilay T. Bümen), Ankara, Pegem Akademi  Ornstein AC, Hunkins FP (2014) Eğitim programı: temeller, ilkeler ve sorunlar (Çev. Asım Arı) Konya, Eğitim Kitabevi  MEM TTKB SINIF REHBERLİK PROGRAMI 2020, http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx  Özel Egt Mesleki Egt Okulu Sınıf Rehberlik Programı, http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx  EPDAD, Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Lisans Eğitimi Standartları Kılavuzu, http://epdad.org.tr/icerik/belgeler  Türk İşaret Dili, http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx - www.turcademy.com)

Dersin İçeriği

1. hafta Program; Öğeleri, İlkeleri, Çeşitleri, Özellikleri, Örnekleri, Yararları<br />2. hafta Program Geliştirme Süreci, PG. Çalışma Grupları ve PG. Çalışma Planı Hazırlama, PG Tasarım Yaklaşımları, PG Tasarım İlkeleri<br />3. hafta İhtiyaç Analizi Yaklaşımları ve Teknikleri, Kazanım/ Program Çıktısı Yazma<br />4. hafta Kazanım/ Program Çıktılarının Sınıflaması, Program Süzgeçleri (Psikolojik/ Bireysel, Felsefi Temeller, Tarihi, Sosyolojik, Politik, Dini, Ekonomik Temeller)<br />5. hafta İçerik Analizi ve İçerik Düzenleme Yaklaşımlar, Kazanım-İçerik Matriksi Oluşturma<br />6. hafta Eğitim ve Ölçme Durumlarının Hazırlanması ve Programı Deneme, Değerlendirme, Düzeltme ve Hedef Kitleye Uygulama Süreci, <br /><br />MEB TTKB Tarafından Uygulanan Öğretim Programları ve Genel Özellikleri<br />7. hafta MEB RPD Hizmetleri Yönetmeliği (4. Bölüm: Okul RPD Programı)<br /><br />TTKB Okul PRD Program Genel Tanıtımı<br />8. hafta Okul PDR Hizmet Alanları (Doğrudan ve Dolaylı olarak Sunulan Rehberlik Hizmetleri) ve Türlerine (Kurumlara, Öğretim Kademesine, Birey Sayısına Göre, Birey Sayısına Göre R) (Kişisel, Eğitsel, Mesleki R) (Temel işlevlerine göre rehberlik) Genel Bir Bakış <br />RPD Programlarının Akreditasyonu<br /><br /><br />10. hafta MEB TTKB Sınıf Rehberlik Programının İncelenmesi<br />(Okul Öncesi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim/Lise) <br />İOKSRP (ilköğretim ve ortaöğretim kurumları sınıf rehberlik programı) Yeterlik Alanlarına Göre Kazanımların Dağılımı, Örnek İlköğretim Okulu Kapsamlı PRD Programı, Örnek Meslek Lisesi Kapsamlı PDR Programı,<br />11 hafta Önleyici ve Gelişimsel Hizmetler Programı Yöneltme Hizmetleri Programı<br />12. hafta İyileştirici/ Uyum Sağlayıcı/ Düzeltici Hizmetler Programı<br />13. hafta Destek / Dolaylı Hizmetler Programı<br />14. hafta RPD Hizmetleri Kod Listesi, <br />RPD Ulusal Meslek Standartları <br />Okul PD Ulusal Meslek Standartları, <br />Kariyer PD Ulusal Meslek Standartları, <br />Aile Eğitimi Kurs Programı, <br />RİBA Öğrenci Rehberlik İhtiyacı Belirleme Anketleri, Sevk Formları<br />

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; eğitimde program geliştirme sürecini, tüm boyutları ile ayrıntılı olarak öğrenmek ve RPD uzmanının okul PRD hizmetleri programlarını tanıyıp, kullanma yeterliğini geliştirmektir.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Program; Öğeleri, İlkeleri, Çeşitleri, Özellikleri, Örnekleri, Yararları
2 Program Geliştirme Süreci, PG. Çalışma Grupları ve PG. Çalışma Planı Hazırlama, PG Tasarım Yaklaşımları, PG Tasarım İlkeleri
3 İhtiyaç Analizi Yaklaşımları ve Teknikleri, Kazanım/ Program Çıktısı Yazma
4 Kazanım/ Program Çıktılarının Sınıflaması, Program Süzgeçleri (Psikolojik/ Bireysel, Felsefi Temeller, Tarihi, Sosyolojik, Politik, Dini, Ekonomik Temeller)
5 İçerik Analizi ve İçerik Düzenleme Yaklaşımlar, Kazanım-İçerik Matriksi Oluşturma
6 Eğitim ve Ölçme Durumlarının Hazırlanması ve Programı Deneme, Değerlendirme, Düzeltme ve Hedef Kitleye Uygulama Süreci, MEB TTKB Tarafından Uygulanan Öğretim Programları ve Genel Özellikleri
7 MEB RPD Hizmetleri Yönetmeliği (4. Bölüm: Okul RPD Programı) TTKB Okul PRD Program Genel Tanıtımı
8 Okul PDR Hizmet Alanları (Doğrudan ve Dolaylı olarak Sunulan Rehberlik Hizmetleri) ve Türlerine (Kurumlara, Öğretim Kademesine, Birey Sayısına Göre, Birey Sayısına Göre R) (Kişisel, Eğitsel, Mesleki R) (Temel işlevlerine göre rehberlik) Genel Bir Bakış RPD Programlarının Akreditasyonu
9 Arasınav
10 MEB TTKB Sınıf Rehberlik Programının İncelenmesi (Okul Öncesi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim/Lise) İOKSRP (ilköğretim ve ortaöğretim kurumları sınıf rehberlik programı) Yeterlik Alanlarına Göre Kazanımların Dağılımı, Örnek İlköğretim Okulu Kapsamlı PRD Programı, Örnek Meslek Lisesi Kapsamlı PDR Programı,
11 Önleyici ve Gelişimsel Hizmetler Programı Yöneltme Hizmetleri Programı
12 İyileştirici/ Uyum Sağlayıcı/ Düzeltici Hizmetler Programı
13 Destek / Dolaylı Hizmetler Programı
14 RPD Hizmetleri Kod Listesi, RPD Ulusal Meslek Standartları Okul PD Ulusal Meslek Standartları, Kariyer PD Ulusal Meslek Standartları, Aile Eğitimi Kurs Programı, RİBA Öğrenci Rehberlik İhtiyacı Belirleme Anketleri, Sevk Formları