Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Prof. Dr. Hatice Kumcağız Prof. Dr. Melek Demir Prof. Dr. Seher Balcı Çelik Prof. Dr. Yücel Öksüz Prof. Dr. Ayşenur Büyükgöze Kavas Doç. Dr. Hatice Epli Dr. Öğr. Üyesi Nurdan Doğru Çabuker Dr. Öğr. Üyesi Esat Şanlı *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1.Erkan, S. (1995). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara : Pegem Yayınları. 2.Selçuk, Z ve Nedret, G (2003)., Sınıfiçi rehberlik Uygulamaları. Pegem A yayıncılık, Ankara. 3.Kuzgun, Y. (1991). Üniversiteler, Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi. Ankara : ÖSYM Yayınları, No : 0015. 4.Özgüven, E. (1996). Görüşme; İlke ve Teknikleri. Ankara : İleri Matbaası. 5.Özgüven, E. (1999). Hacettepe Kişilik Envanteri. Ankara : PDRM Yayınları. 5.Özgüven, E. (1998). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara : PDREM Yayınları. 5.Özgüven, E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara : PDREM Yayınları.

Dersin İçeriği

Farklı okul ve sınıf düzeylerinde kişisel-sosyal, mesleki ve eğitsel alanda gelişimsel ve önleyici sınıf, grup ve bireysel rehberlik çalışmaları yapma, bireyi tanıma tekniklerini uygulama ve değerlendirme, okul psikolojik danışmanını gözlem ve teorik toplantılara katılma gibi etkinlik ve uygulamalar yapmayı ve öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik pano, broşür, afiş ve kısa film gibi materyaller geliştirmeyi içeren bir derstir.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin daha önceki yıllarda kazanılan psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya koymalarını, okulda çalışan bir psikolojik danışmanın görev ve sorumluluklarını öğrenmelerini ve bunlara uygun davranmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Uygulama grubundaki öğrencilerle tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme
2 Uygulama grubundaki öğrencilerle uygulama okulu ziyareti
3 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin İncelenmesi Okul Gözlemi
4 Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programının İncelenmesi Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının süpervizyonu
5 Okul-Veli İlişkileri Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının süpervizyonu
6 Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının süpervizyonu
7 Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının süpervizyonu
8 Ara Sınav
9 Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının süpervizyonu
10 Okul Gözlemi Bireyi Tanıma Teknikleri Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını süpervizyon altında gözlemleme ve deneyimleme. Gözlem ve deneyimlerin derste tartışılması.
11 Okul Gözlemi Bireyi Tanıma Teknikleri Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını süpervizyon altında gözlemleme ve deneyimleme. Gözlem ve deneyimlerin derste tartışılması.
12 İlgi, yetenekler ve mesleklerle ilişkisi etkinliği ve bireyi tanıma tekniği uygulaması Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını süpervizyon altında gözlemleme ve deneyimleme. Gözlem ve deneyimlerin derste tartışılması.
13 Meslekleri tanımayla ilgili etkinlik için hazırlık yapılması Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını süpervizyon altında gözlemleme ve deneyimleme. Gözlem ve deneyimlerin derste tartışılması.
14 Okul Gözlemi-Özel Eğitim Hizmetleri Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını süpervizyon altında gözlemleme ve deneyimleme. Gözlem ve deneyimlerin derste tartışılması.
15 Okul/RAM ilişkisi Kurum/kuruluştaki psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarını süpervizyon altında gözlemleme ve deneyimleme. Gözlem ve deneyimlerin derste tartışılması.