Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Sibel Demir Kaçan Doç. Dr. Mualla Bolat Doç. Dr. Mustafa Ergun *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilimin ve bilimsel bilginin özellikleri, bilimsel süreç becerileri, bilimsel okur-yazarlık kavramı,bilimin önemli kavramları(olgu, hipotez, teori, yasa,varsayım, çıkarım), Bilimin doğası ile ne kastedilmektedir ve öğretimi neden önemlidir?, Bilimin doğasının boyutları, Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan öğretim yaklaşımları, Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan etkinlikler, Bilimin doğası ile ilgili anlayışları belirlemede kullanılan ölçme yaklaşım ve araçları, Bilimin doğası ile ilgili yaygın yanılgılar, bilimin doğası ile mitler ve neden mit olduğu, bu alan da yapılmış akademik makalelerin incelenmesi

Dersin İçeriği

Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K., ve Çavuş, S. (2009). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Ankara :PegemAkademi. Lederman, N. G., Abd-El-Khalick, F. (2002). The Nature of Science in Science Education; Rationales and Strategies. W. F. McComas (Ed.), (83-150), Avoiding de-natured science: Activities that promote understandings of the nature of science. Newyork; Kluwer Academic Publishers. Doğan, N., Çakıroğlu, J., Bilican, K., ve Çavuş, S. (2009). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Ankara:PegemAkademi. (3. Bölüm) Lederman, N. G.,Wade, P. and Bell, R. L., 1998. Assessing the nature of science: What is the nature of our assessments?. Science and Education 7(6), 595–615. McComas, W. F., 1996. Ten myths of science: Reexamining what we think we know about the nature of science. School Science and Mathematics, 96(1), p.10.

Dersin Amacı

Bu derste; katılımcıların bilimsel okuryazarlık, bilim ve bilimin doğası özellikleri, bilimsel okuryazarlık ve bilimin doğası arasındaki ilişki, bilimin doğası ile ilgili kavramların neler olduğu ve bunların kazandırılmasındaki yaklaşımları ve uygulaması, bilimi doğası ile ilgili mitler ve bu mitlerin neden mit olduğunun kazandırılması amaçlanmıştır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Bilimin ve bilimsel bilginin özellikleri
2 bilimsel süreç becerileri ve bilimsel okur-yazarlık kavramı
3 bilimsel terminolojinin önemli kavramları, karıştırılan kavramlar(olgu, hipotez, teori, yasa,varsayım, çıkarım),
4 Bilimin doğası ile ne kastedilmektedir ve öğretimi neden önemlidir?
5 Bilimin doğasının boyutları
6 Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan öğretim yaklaşımları
7 Bilimin doğasının öğretiminde kullanılan yaklaşımlar
8 Bilimin doğasının öğretilmesinde kullanılan yaklaşımlar
9 Bilimin doğasının öğretilmesinde kullanılan yaklaşımlar
10 Bilimin doğası ile ilgili mitler ve neden mitte kaldığı
11 Bilimin doğası ile ilgili mitler ve neden mitte kaldığı
12 bilimin doğası ile ilgili orta öğretim öğrencileri ile yapılmış çalışmaların incelenmesi
13 Bilimin doğası ile ilgili öğretmen adayları ile yapılmış çalışmaları inceleme
14 Bilimin doğası ile ilgili öğretmenler ile yapılmış çalışmaları inceleme
15 bilimin doğası ile ilgili ortaokul öğrencileri ile yapılmış çalışmaların incelenmesi
16 Bu dersten neler kazanıldı, önceki bilgiler ve sonraki bilgiler arasındaki fark, neler yanlış öğrenilmiş, bu yanlışlıklar neden kaynaklanıyor tartışma