Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Doç. Dr. Rezan Yılmaz *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Altun, M. (2009). Liselerde Matematik Öğretimi, Bursa:Alfa Aktüel Yayınları . Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Ankara:Derya Yayınları. Pesen, C. (2008). Matematik Öğretimi, Ankara:Pegem-Sempati Yayınları. Rock,D. ve Brumbaugh, D.K. (2017). Lise Matematik Öğretimi (Dördüncü Basımdan Çeviri; Yılmaz, Baştürk ve Kılıç Ed.), Ankara: Nobel Yayınları. Bingölbali E. , Arslan, S., ve Zembat, İ. Ö. (2016) Matematik Eğitiminde Teoriler. Ankara: Pegem Akademi Matematik Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB. Arslan, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara:Anı Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara:Anı Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Okul matematiğinin genel amaçları, okul matematiğinin öğrenme alanları ve beklenen öğrenme çıktıları; öğretmen merkezli ve öğrenci merkezli yaklaşımların genel değerlendirilmesi; matematik nasıl öğreniliyor: davranışçı yaklaşıma göre öğrenme, bilişsel gelişmeci yaklaşıma göre öğrenme, yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme, çoklu zekâ kuramı, öğrenme stilleri, Bloom taksonomisi, SOLO taksonomisi, APOS kuramı, kanıt şemaları, van Hiele geometri anlama düzeyleri, zihnin geometrik düşünme alışkanlıkları, işlemsel ve kavramsal öğrenme, kavram yanılgıları ve teşhisi.

Dersin Amacı

Öğrencilerin, matematiğin doğasına yönelik felsefi tartışmaları tanımaları, okullarda matematiğin niçin bir ders olarak okutulduğunu açıklayabilmeleri, matematik öğretiminin amaç ve ilkelerini, matematik öğretiminde hedeflenen temel becerileri açıklayabilmeleri, matematik derslerinde kullanılabilecek öğrenme yaklaşımlarını açıklayabilmeleri ve bunlara yönelik etkinlikler tasarlayabilmeleri, matematik öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve teknikleri açıklayabilmeleri, matematikte kanıt ve şemalarını tanımaları, matematikte kullanılan soru çeşitleri ve seviyelerini açıklamaları, öğrencilerin kavramsal gelişimlerini izleyebilmeleri ve kavram yanılgılarını teşhis edebilmeleri amaçlanmıştır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Okul matematiği, teorik matematik ve matematik eğitimi alanları ve bunlar arasındaki etkileşim
2 okul matematiğinin öğrenme alanları ve beklenen öğrenme çıktıları
3 öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının genel değerlendirilmesi
4 matematik nasılöğreniliyor: bilişselyaklaşıma göre öğrenme
5 matematik nasıl öğreniliyor:yapılandırmacıyaklaşıma göre öğrenme
6 Matematiksel öğrenme(işlemsel, kavramsalöğrenme)
7 Matematiksel öğrenme (işlemsel, kavramsal öğrenme, kavram oluşumu, kavramyanılgıları)
8 Kavram oluşumu ve APOS Teorisi
9 ARASINAV
10 Kavram Yanılgısı, çeşitleri ve nedenleri
11 kanıt şemaları
12 zihnin geometrik düşünme alışkanlıkları. Van Hiele geometri anlama düzeyleri
13 Taksonomiler: Bloom taksonomisi, SOLO taksonomisi
14 çoklu zekâ kuramı, öğrenme stilleri ve matematik öğretimi
15 Dönem sonu genel tekrar