Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Altun, M. (2009). Liselerde Matematik Öğretimi, Bursa:Alfa Aktüel Yayınları .
Baki, A. (2007). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Ankara:Derya Yayınları.
Pesen, C. (2008). Matematik Öğretimi, Ankara:Pegem-Sempati Yayınları.
Rock,D. ve Brumbaugh, D.K. (2017). Lise Matematik Öğretimi (Dördüncü Basımdan Çeviri; Yılmaz, Baştürk ve Kılıç Ed.), Ankara: Nobel Yayınları.
Bingölbali E. , Arslan, S., ve Zembat, İ. Ö. (2016) Matematik Eğitiminde Teoriler. Ankara: Pegem Akademi Matematik Dersi (9-12. Sınıflar) Öğretim Programı (2018), MEB.
Arslan, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara:Anı Yayıncılık.
Sönmez, V. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara:Anı Yayıncılık.
Dersin İçeriği
Okul matematiğinin genel amaçları, okul matematiğinin öğrenme alanları ve beklenen öğrenme çıktıları; öğretmen merkezli ve öğrenci merkezli yaklaşımların genel değerlendirilmesi; matematik nasıl öğreniliyor: davranışçı yaklaşıma göre öğrenme, bilişsel gelişmeci yaklaşıma göre öğrenme, yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenme, çoklu zekâ kuramı, öğrenme stilleri, Bloom taksonomisi, SOLO taksonomisi, APOS kuramı, kanıt şemaları, van Hiele geometri anlama düzeyleri, zihnin geometrik düşünme alışkanlıkları, işlemsel ve kavramsal öğrenme, kavram yanılgıları ve teşhisi.
Dersin Amacı
Öğrencilerin, matematiğin doğasına yönelik felsefi tartışmaları tanımaları, okullarda matematiğin niçin bir ders olarak okutulduğunu açıklayabilmeleri, matematik öğretiminin amaç ve ilkelerini, matematik öğretiminde hedeflenen temel becerileri açıklayabilmeleri, matematik derslerinde kullanılabilecek öğrenme yaklaşımlarını açıklayabilmeleri ve bunlara yönelik etkinlikler tasarlayabilmeleri, matematik öğretiminde kullanılan farklı yöntem ve teknikleri açıklayabilmeleri, matematikte kanıt ve şemalarını tanımaları, matematikte kullanılan soru çeşitleri ve seviyelerini açıklamaları, öğrencilerin kavramsal gelişimlerini izleyebilmeleri ve kavram yanılgılarını teşhis edebilmeleri amaçlanmıştır.