Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akman, B. (Ed.). (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. (8. baskı). Ankara: Pegem Akademi. 2. Haylock, D. & Cockburn, A. (2014). Küçük çocuklar için matematiği anlama. Ankara: Nobel. 3. Akman, B. (2014). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 4. Kandır, A. & Orçan, M. (2011). Okul öncesi dönemde matematik eğitimi. İstanbul: Morpa. 5. Uludağ, G. (2019). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Ankara: Nobel. 6. Durmaz, B. (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. 7. Erdoğan, S. & Arslan Çiftçi, H. (2016). Erken Çocuklukta Matematik. Ankara: Eğiten. 8. Kılıç, M., & Avcı, C. (2022). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Eğiten.
Dersin İçeriği
Matematiğin tanımı, matematiğin zeka, cinsiyet, sosyoekonomik düzeyler gibi değişkenlerle ilişkisi, okul öncesi eğitim programında matematiğin yeri, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünmenin gelişimi ve önemi, erken çocukluk döneminde temel matematiksel kavramlarının kazanılması ile ilişkili kuramlar, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun ilişkisi; matematik eğitim programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids), matematiksel söylem ve semboller, temel matematiksel beceriler (eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama), örüntüler-modelleme, sayılar ve sayma, işlemler, geometri ve uzamsal algı, ölçme, veri analizi, grafik ve olasılık, problem çözme, matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme, matematik eğitiminde aile ve öğretmenin rolü.
Dersin Amacı
Okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimsel düzeylerine uygun matematik eğitimini planlamayı, uygulama ve değerlendirmeyi öğrenmeleri amaçlanmaktadır.