Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akman, B., Uyanık Balat, G. & Güler Yıldız, T. (Eds.). (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. (Genişletilmiş 6. Baskı). Ankara: Anı.<br />2. Aktaş Arnas, Y. (Ed.). (2007). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık.<br />3. Aktaş Arnas, Y. (Ed.). (2012). Okul öncesi eğitimde matematik ve fen etkinlikleri. Ankara: Vize Yayıncılık.<br />4. Alisinanoğlu, F., Özbey, S. & Kahveci, G. (2015). Okul öncesinde fen eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. <br />5. Arı, M. & Çelebi Öncü, E. (2014). Okul öncesi dönemde fen-doğa ve matematik uygulamaları (etkinlik örnekleri). Ankara: Kök Yayıncılık.<br />6. Pervan Karadağ, A. & Bayraktar, V. (2016). Erken çocukluk döneminde doğa bilimleri ve etkinlikleri. Ankara: Eğiten Kitap. <br />7. Parlak Rakap, A. (Ed.). (2019). Erken çocuklukta fen eğitimi. Ankara: Eğiten.<br />8. Kandır, A., Can Yaşar, M., İnal, G., Yazıcı, E., Uyanık, Ö. & Yazıcı, Z. (2012). Etkinliklerle bilim eğitimi. Ankara: Efil. <br />9. Akgündüz, D. (Ed.). (2018). Okul öncesinden üniversiteye kuram ve uygulamada STEM eğitimi. Ankara: Anı.<br />
Dersin İçeriği
Erken çocukluk dönemindeki fen eğitiminin tanımı ve önemi; bilimin doğası ve öğretimi, erken çocuklukta bilim okuryazarlığı, erken çocukluk döneminde bilim ve bilim eğitiminde temel kavramlar, erken çocukluk dönemi fen eğitiminde ilke ve standartlar, temel bilim alanları (fiziksel bilimler, yaşam bilimleri, dünya ve uzay bilimleri ve ekoloji), temel bilim alanlarına uygun örnek bilim etkinlikleri; bilimsel süreç becerileri; okul öncesi dönemde fen öğretim yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları; erken çocuklukta fen etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi; fen eğitiminde öğretmenin rolü, fen eğitiminde aile ve toplumun rolü.
Dersin Amacı
Okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk döneminde nitelikli fen eğitimi gerçekleştirebilmeleri için gerekli temel kuramsal bilginin kazandırılması ve erken çocukluk dönemindeki çocuklar için gelişimsel olarak uygun fen etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesidir.