Yıl: 2023, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Yılmaz.. M. (2005). Görsel sanatlar eğitiminde uygulamalar: Gündüz
2) Abacı, O. (2007). Temel sanat eğitimi: Morpa
3) Abacı,O. (2003). Okul öncesi dönem çocuklarda görsel sanatlar eğitimi: Morpa
4) Artut,K. (2007). Okul öncesinde resim eğitimi: Anı
5) Yavuzer,H. (1995). Resimleriyle çocuk: Remzi kitabevi
6) Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta eğitim. Görmek, öğrenmek, yaratmak.: Pegema
7) Odabaşı,HA. (2002). Grafikte temel tasarım.: Yorum sanat yayınları.
8) Gökaydın, N. (2002). Temel sanat eğitimi.: MEB yayın evi.
9) Cerver, F A, Çizim Teknikleri ISBN:975-04-0336-3
10) Ocvirk, Stinson, Wigg, Cayton. Sanatın Temelleri Karakalem Kitabevi 2015
Dersin İçeriği
Çocuk resminin kısa bir tarihçesini, sanat eğitiminde öğretmenin rölünü, bir
iletişim aracı olarak resmin rölünü, psikolojik tanıda resmin rölünü, insan
figürü çiziminin kullanımlarını, çocuk resminde özel belirti ve işaretleri,
çocuk resminin gelişim aşamalarını, Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat
eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi,
bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, sanat eğitiminin okul
öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi
yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.
Dersin Amacı
Sanatın tanımı ve işlevi; sanat eğitimi tarihi; çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi; bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar; çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması.