Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Şerife Şahin Öğr. Gör. Murat Ağçiçek *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Yılmaz.. M. (2005). Görsel sanatlar eğitiminde uygulamalar: Gündüz 2) Abacı, O. (2007). Temel sanat eğitimi: Morpa 3) Abacı,O. (2003). Okul öncesi dönem çocuklarda görsel sanatlar eğitimi: Morpa 4) Artut,K. (2007). Okul öncesinde resim eğitimi: Anı 5) Yavuzer,H. (1995). Resimleriyle çocuk: Remzi kitabevi 6) Kırışoğlu, O. (2002). Sanatta eğitim. Görmek, öğrenmek, yaratmak.: Pegema 7) Odabaşı,HA. (2002). Grafikte temel tasarım.: Yorum sanat yayınları. 8) Gökaydın, N. (2002). Temel sanat eğitimi.: MEB yayın evi. 9) Cerver, F A, Çizim Teknikleri ISBN:975-04-0336-3 10) Ocvirk, Stinson, Wigg, Cayton. Sanatın Temelleri Karakalem Kitabevi 2015

Dersin İçeriği

Çocuk resminin kısa bir tarihçesini, sanat eğitiminde öğretmenin rölünü, bir iletişim aracı olarak resmin rölünü, psikolojik tanıda resmin rölünü, insan figürü çiziminin kullanımlarını, çocuk resminde özel belirti ve işaretleri, çocuk resminin gelişim aşamalarını, Sanatın tanımı ve işlevi, temel sanat eğitimi, sanat eğitimi tarihi, çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi, bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme, sanat eğitiminin okul öncesi çocuğuna kazandırdıkları, okul öncesinde görsel sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler, müze eğitimi.

Dersin Amacı

Sanatın tanımı ve işlevi; sanat eğitimi tarihi; çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi; bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitiminin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar; çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma. Dersin içeriği hakkında bilgi verme ve kaynak tanıtımı. kullanılacak malzeme, araç gereç tanıtımı Çocuk resminin kısa bir tarihçesi Sanat eğitiminde öğretmenin rölü
2 Bir İletişim Aracı Olarak Resim Psikolojik Tanıda Resmin Rolü
3 İnsan Figürü Çiziminin Kullanımları a) Kişilik ölçütü olarak b) Başkalarıyla ilişkilerinin Ölçütü olarak c) Tutumlarının ölçütü olarak Özel Belirti ve İşaretler ( Büyüklük, Abartmalı Çizgiler, Eksik Birakılan Çizgiler)
4 Çocuk Resimlerinin gelişim Aşamaları a) Karalama Evresi ( 2-4 Yaş) b) Şema Öncesi Dönem (4-7 Yaş) c) Şematik Dönem (7-9 Yaş)
5 Çizgi nedir? Çizgi çeşitleri ve Çizgi değerleri Çizgi nedir? Çizgi çeşitleri ve Çizgi değerleri
6 Perspektif: a) Renk Perspektifi b) Çizgi Perspektifi Perspektif a) Renk Perspektifi b) Çizgi Perspektifi
7 Desen Nedir? Nesne Etütleri, Işık- Gölge , Form çalışmaları Nesnelerden Uygulama Çalışmaları
8 Açık- Koyu, Orta Ton, Ton-Değer Çubuğu ve Leke. Tek renk armonisi Nesnelerden ve Soyut geometrik biçimlerden uygulama çalışmaları
9 Ara Sınav
10 Renk Nedir? Renk çemberi, ara renkler, zıt renkler, Renklerin psikolojik etkileri, bir konunun rengi nasıl boyanır? Renk Çemberi
11 Renkli boyama teknikleri a) Suluboya tekniği b) Pastel boya tekniği c) Parmak boya Tekniği Parmak boya TekniğiSuluboya Tekniği Pastel Boya Tekniği
12 Özgün Baskı Resim Teknikleri Basit baskı teknikleri Basit Baskı teknikleri uygulamaları Monotip Şablon Baskı
13 Baskı çalışması uygulamaları
14 Kağıt İşleri: Kolaj Tekniği Kolaj Uygulaması