Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.MEB. (2013). 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık 2. MEB. (2018). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Son Değişiklikler Slaytı. (elektronik kaynak) 3. Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu (http://okuloncesi.eba.gov.tr/) 4. Alisinanoğlu, F. (Ed.). (2013). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ankara: Pegem Akademi 5. Oktay, A. (Ed.). (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ankara: Pegem Akademi 6. Polat Unutkan, Ö. (2006). Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık. Ankara: Morpa 7. Erdoğan, T. (Ed.). (2017). İlkokula Hazırlık ve İlkokul Programları. Ankara: Eğiten Kitap 8. Dockett, S. and Perry, B. (2016). Okula Geçiş. N. S. Erkan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel 9. Temel, F. (Ed.). (2015). Dil ve Erken Okuryazarlık. Ankara: Hedef CS Basın Yayın 10. Büyüktaşkapu, S. (2011). Okul Öncesi Dönemde Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları. Ankara: Vize Yayıncılık 11. Cevher Kalburan, F. N. (2010). Öykülerle Alfabe. Ankara: Eğiten Kitap 12. Zembat, R., Tunçeli, İ. & Akşin Yavuz, E. (2019). Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve UygulamalarAnkara: Anı Yayıncılık. 13. Polat, Ö. (Ed.). (2019). Adım Adım İlkokula Başlamak Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. 14. Uludağ, G. ve Durmuş, T. (Ed.). (2020). Erken Okuryazarlık Eğitimi. Ankara: Nobel.
Dersin İçeriği
Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler, ilkokula hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri), okulahazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, erken okuryazarlık becerileri ve desteklenmesi, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlikler hazırlama, İlkokul programının özellikleri ve okula uyum. ilkokula geçişte öğretmenin, ailenin görev ve sorumlulukları, okulahazırbulunuşluğun değerlendirilmesi
Dersin Amacı
Okul öncesi öğretmen adaylarının, okula hazırbulunuşluk, ilkokula hazırlığın boyutları, okul öncesi eğitim ve ilkokul programlarının farkları, okul öncesinde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmalarını; çocukları ilkokula hazırlayacak, erken okur yazarlık becerilerini destekleyecek etkinlikler planlamalarını ve uygulamalarını sağlamak.