Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Çebi Doç. Dr. Yaşar Çelik *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

MEB Türkiye Yüzyılı maarif modeli İlk okuma ve yazma programı, Güneş, Firdevs.(2014).Türkçe Öğretimi Yaklaşım ve Modeller, Pegem A Yayınları Güneş, Firdevs.(2015).Etkinliklerle Hızlı Okuma ve Anlama,Pegem A Yayınları

Dersin İçeriği

Türkiye yüzyılı maarif modeline göre ilk okuma ve yazma öğretimin planlanması, öğretim materyallerinin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi

Dersin Amacı

İlk okuma ve yazma dersi ile, öğrencilerin, llk okuma yazma becerilerini kazanmaları, okuma yazmaya karşı olumlu tutum geliştirmeleri, akademik ve sosyal yaşamını kolaylaştıracak nitelikte temel dil becerilerini edinmeleri, dört temel dil becerisini (dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirmeleri, Türkçeyi bilinçli, doğru, etkili ve üretken kullanarak dil bilinci ve zevkine ulaşmaları ve Söz varlıklarını zenginleştirmeleri amaçlanmaktadır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlk okuma ve yazma programının tanıtımı
2 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlk okuma ve yazma programının tanıtımı
3 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlk okuma ve yazma programının tanıtımı
4 İlkokuma ve yazma öğretiminin amacı, önemi, İlkokul Birinci Sınıf Öğrencisi ve Okula Hazırbulunuşluğu
5 İlkokuma ve Yazma Öğretim Yöntemleri
6 Türkçe'nin öğretim üstünlükleri
7 İlk okuma ve yazma öğretiminde harflerin ve rakamların yazılışları ve uygulamalar
8 İlk okuma ve yazma öğretiminin planlanması ve uygulaması nasıl yapılır? Uygulama örnekleri
9 Vize sınavı haftası
10 Öğrencilerce öğretim planları ve öğretim materyallerinin hazırlanması ve uygulanması, uygulama sonucunda verilen dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması
11 Öğrencilerce öğretim planları ve öğretim materyallerinin hazırlanması ve uygulanması, uygulama sonucunda verilen dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması
12 Öğrencilerce öğretim planları ve öğretim materyallerinin hazırlanması ve uygulanması, uygulama sonucunda verilen dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması
13 Öğrencilerce öğretim planları ve öğretim materyallerinin hazırlanması ve uygulanması, uygulama sonucunda verilen dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması
14 Öğrencilerce öğretim planları ve öğretim materyallerinin hazırlanması ve uygulanması, uygulama sonucunda verilen dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması
15 Öğrencilerce öğretim planları ve öğretim materyallerinin hazırlanması ve uygulanması, uygulama sonucunda verilen dönütler doğrultusunda gerekli düzeltmelerin yapılması
16 Dönem içinde yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi, eksiklerin giderilmesine yönelik tekrar ve uygulamaların yapılması