Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Öğr. Gör. Sıddık Akbayır Arş. Gör. Dr. Mücahit Aydoğmuş *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2025, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akyol, H. (2016). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem. Akyol, H.& Şahin, A. (Ed.) (2020). Öğretmen adayları ve öğretmenler için Türkçe öğretimi. Ankara:Pegem. Akyol, H. & Yıldız,M. (Ed.). (2018). Kuramdan Uygulamaya Yazı Öğretimi. Ankara: Pegem. Güneş, F. (2012). Türkçe Öğretimi Yaklaşım ve Modeller. Ankara: Pegem. Güneş, Firdevs (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel. Schunk, D. H., (2009). Öğrenme Teorileri. Learning Theories: An Educational Perspective. (5th. Ed.) (Çev. Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel. Göçer, Ali. (2017). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara: Pegem. Göçer, Ali. (2016), Yazma Uğraşı, Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem. Güzel, Abdurrahman ve Karatay, Halil (Editörler), (2014). Türkçe Öğretimi El Kitabı, Ankara: Pegem.

Dersin İçeriği

Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; sınıf öğretmeni adaylarına; ilkokul Türkçe müfredatını tanıtmak, çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tanıtma, sınıf ortamlarında bu yaklaşımların uygulamalarını yaptırmaktır. Adayların Türkçe öğretimi ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Giriş, dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Dinleme ve eğitimi
3 Dinleme türleri, dinlemeyi etkileyen faktörler, dinleme stratejileri
4 Konuşma ve eğitimi
5 Etkili konuşma ilkeleri, konuşmayı geliştirme yolları, konuşma kusurları
6 Okuma, okuma amacı, okuma türleri
7 Okuma stratejileri, okuma güçlüğü
8 Yazma ve eğitimi
9 Arasınav
10 Planlı yazma, yazma güçlüğü
11 Metinler ve Metin Yapıları
12 Metinler ve Metin Yapıları
13 Sorular ve Metinler Arası Okuma
14 Kelime Hazinesini Geliştirme /Dil Bilgisi Öğretimi
15 Türkçe Eğitiminde Ölçme ve değerlendirme uygulamalarıTürkçe Eğitiminde Ölçme ve değerlendirme uygulamaları