Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyol, H. (2016). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem.
Akyol, H.& Şahin, A. (Ed.) (2020). Öğretmen adayları ve öğretmenler için Türkçe öğretimi. Ankara:Pegem.
Akyol, H. & Yıldız,M. (Ed.). (2018). Kuramdan Uygulamaya Yazı Öğretimi. Ankara: Pegem.
Güneş, F. (2012). Türkçe Öğretimi Yaklaşım ve Modeller. Ankara: Pegem.
Güneş, Firdevs (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel.
Schunk, D. H., (2009). Öğrenme Teorileri. Learning Theories: An Educational Perspective. (5th. Ed.) (Çev. Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel.
Göçer, Ali. (2017). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara: Pegem.
Göçer, Ali. (2016), Yazma Uğraşı, Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem.
Güzel, Abdurrahman ve Karatay, Halil (Editörler), (2014). Türkçe Öğretimi El Kitabı, Ankara: Pegem.
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sınıf öğretmeni adaylarına; ilkokul Türkçe müfredatını tanıtmak, çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tanıtma, sınıf ortamlarında bu yaklaşımların uygulamalarını yaptırmaktır. Adayların Türkçe öğretimi ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.