Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bay, Y., & Bay, N. (2020). Çocuk oyunlarından örnekler: Türk dünyası ve komşu ülkelerden. Ankara: Eğiten.
Erdoğan, T. (2020). Temassız oyunlar: Ankara: MEB.
Kara, O.K. (2019). Oyun ve fiziki etkinlikler öğretimi. Ankara: Eğiten.
Topkaya, İ. (2013). İlkokullarda (1-4) sınıf" oyun ve fiziki ekinlikler" dersi öğretimi. Ankara: Nobel.
Toprak, İ. (2020). Oyun zamanı. Ankara: Eğiten.
Yılmaz, E., Kandemirci, E., Atam, G., Hepgenç, L., & Varlı, Y., (2020). Uzaktan/Online Eğitimler İçin Oyun. Ankara: Eğiten.
Dersin İçeriği
Oyun tanımı ve özellikleri, oyunun önemi, oyun sınıflamaları ve çeşitleri, çocuk gelişiminde oyun, bebeklik, ilk çocukluk ve orta çocukluk döneminde oyun, ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi öğretim programıyla ilgili genel bilgiler, oyun öğretimi, oyun örnekleri, eğitsel ve müzikli oyunlar
Dersin Amacı
Öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersi aracılığıyla yaşamları boyunca kullanacakları temel hareketleri, kavramları, oyunları ve dansları uygulayabilmelerini, bu konuda ilgili ders planını hazırlayabilmelerini ve öğretim hizmetini artırmak için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamaktır.