Ders Notları

100% Complete (success)
Dikkat !!! Lütfen okuyunuz ...

Öğretim Üyesi (Üyeleri): Dr. Öğr. Üyesi Ceren Çevik Kansu Doç. Dr. Yaşar Çelik Dr. Öğr. Üyesi Melek Baba Öztürk *

(*) Ders notu girebilmek için, bu alanda kendi isminiz yazıyor olmalı...

  • Bologna verilerinin girilmesi;
    ubys.omu.edu.tr adresinden,
    ÜBYS' de Öğretim Elemanları yetkisi seçilmeli... Öğretim elemanı danışmanlık işlemlerinden yapabilirsiniz...
Yıl: 2024, Dönem: Güz
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Başar, Erdoğan. Genel Öğretim Yöntemi Öğrenme-Öğretme Süreci. Samsun:Kardeşler Matbaası, Demirel, Özcan.(1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Varış, Fatma. (1999). Eğitimde Pogram Geliştirme. İstanbul: Alkım Yayınevi. Demirel (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler. ABCl Yayın Dağıtım. Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Aytuna, H. A. Toplu Tedris ve Kompleks Sistem. Bilecik: Halkevi Basımevi. Baymur, F. (1947). Hayat Bilgisi Dersleri. Ankara: İnkılap Kitapevi. Binbaşıoğlu, C. (2003). Hayat Bilgisi Öğretimi. (Birinci Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık. Demirbulak, D. (2000). Veli-Öğretmen Görüşmeleri ile İlgili Bir Çalışma. Millî Eğitim Eğitim-Sanat-Kültür, Demirel, Ö. (Ed.). (2005). Eğitimde Yeni Yönelimler. (İkinci Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Durlu, R. (1956). Öğretimde Çevre-Aktüalite-Bütünlük. (Birinci Baskı). Ankara: Maarif Basımevi. Genç, S. Z. (2005). İlköğretim 1. Kademedeki Okul-Aile İşbirliği ile İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Gümüşeli, A. İ. (2004). Ailenin Katılım ve Desteğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Özel Okullar Birliği Bülteni, Kolay, Y. (2004). Okul-Aile-Çevre İş Birliğinin Eğitim Sistemindeki Yeri ve Önemi. Millî Eğitim, Kuzgun, Y. ve Deryakulu, D. (Ed.). (2004). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara: Nobel Yayıncılık. MEB. (2005). İlköğretim Hayat Bilgisi Programı (1. 2. 3. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi. Öğülmüş, S. (2004). İlköğretim Programlarında Yeni Yaklaşımlar Hayat Bilgisi (1-3 sınıf). Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Öztürk, C. ve Dilek, D. (Ed.). (2003). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Üçüncü Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. Pehlivan, İ. (1997). Okula Aile Katılımı. Yaşadıkça Eğitim, Rousseau, J. J. (2006). Emile “Bir Çocuk Büyüyor”. (Dördüncü Baskı). Akagündüz, Ü. (Ed.). İstanbul: Selis Kitaplar. Saracaloğlu, A. S., Özyılmaz Akamca, G. ve Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde Proje Tabanlı Öğrenmenin Yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Sönmez, V. (1999). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. Tanrıöğen, A. (Ed.). (2005). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. (Birinci Baskı). İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin İçeriği

Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği .Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb özellikleryönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı.Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler,.Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı .Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi .Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinlikleri değerlendirilmesi

Dersin Amacı

Hayat Bilgisi dersinin etkili yurttaş yetiştirmedeki önemini kavratmak. Dersin öğretim programını kazanım, beceri, kavram özellikleri yönünden tanıtmak. Dersin öğretimi ile ilgili temel öğretim becerilerini ve öğretim stratejilerini tanıtmak. Öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersi öğretiminde kullanımını öğretmek, uygulamalar yaptırmak. Demokrasi eğitiminin önemini sezdirmek, demokratik yaşayışı davranış haline getirmek

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Tanışma, Ders İçeriğinin Aktarımı, Derse Kısa Giriş
2 Hayat Bilgisi: Amaç, Önem ve İçerik
3 Geçmişten Günümüze Hayat Bilgisi DersiGeçmişten Günümüze Hayat Bilgisi Dersi
4 Geçmişten Günümüze Hayat Bilgisi Dersi
5 Hayat Bilgisi Öğretiminde Strateji, Yöntem ve Teknikler
6 Hayat Bilgisi Öğretiminde Beceriler
7 Hayat Bilgisi Öğretiminde Okuryazarlıklar
8 Hayat Bilgisi Öğretiminde Kavramlar
9 Arasınav
10 Hayat Bilgisi Öğretiminde Değerler
11 Hayat Bilgisi Öğretiminde Kaynak ve Materyal Kullanımı
12 Hayat Bilgisi Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
13 Hayat Bilgisi Dersinde Felsefe
14 Hayat Bilgisi Dersinde Plan ve Sınıf İçi Etkinlik Hazırlama
15 Örnek Uygulamalar
16 Final