Yıl: 2024, Dönem: Bahar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ekiz, D. (2003).Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı Yayıncılık, Ankara.
Demirel (1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Varış (1999). Eğitimde Program Geliştirme. İstanbul: Alkım Yayınevi.
Demirel (2004). Eğitimde Program Geliştirme Çalışmaları ve Yeni Yönelimler.
ABCl Yayın Dağıtım.
Safran, Mustafa (Editör) . Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara : Pegem Yayımcılık, 2009.
Sönmez, Veysel. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara.
Öztürk, Cemil. (Editör) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Ankara Pegem a yayıncılık, 2006.
İlköğretim okulu 4., 5.,sınıf Sosyal Bilgiler ders kitapları, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı.
Dersin İçeriği
Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilkokul programındaki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, vb.), Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar.
Dersin Amacı
1.Sosyal Bilgiler Öğretimi Dersinin sınıf öğretmenliği programı açısından yerini ve önemini açıklayabilme,
2.Sosyal Bilgiler dersinin ülkemizde ve dünyada ilköğretim kademesindeki gelişimini açıklayabilme,
3. İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretim programını tüm yönleriyle kavrayabilme,
4. İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretim programını ilköğretim dördüncü beşinci sınıflarda uygulayabilme.